Kupujesz węgiel w e-sklepie PGG? Teraz już tylko przez profil zaufany
Od czwartku 24 listopada logowanie i rejestracja w e-sklepie PGG będzie możliwa tylko za pomocą profilu zaufanego. Rejestracja i logowanie będzie się teraz odbywać tylko poprzez system identyfikacji elektronicznej login.gov.pl, umożliwiającego potwierdzenie tożsamości. Nowi klienci zarejestrują się więc już na nowych zasadach. Natomiast dane klientów, którzy już wcześniej się zarejestrowali, będą cały czas w systemie, ale będą wymagać uwierzytelnienia przez system. Skąd takie zmiany? To efekt oszustów, do jakich dochodziło w ostatnich tygodniach, w których wykorzystywano fałszywe dane do zakupu dużej ilości węgla po preferencyjnych cenach i późniejszej sprzedaży po wyższej cenie.
Nowe logowanie w sklepie PGG da nowe możliwości
Po uwierzytelnieniu klienci będą już mogli sami modyfikować dane, jakie są udostępnianie na ich profilu, w tym numer kontaktowy, rachunku bankowego czy adres zamieszkania. Obecnie dotyczy to możliwości modyfikacji tylko adresu gospodarstwa, gdzie docelowo ma trafić węgiel do spalenia. Wcześniej, zanim wprowadzono opcję uwierzytelniania poprzez zaufane profile, dane można było zmieniać tylko za pomocą specjalnego formularza dostępnego na stronie PGG.
Węgiel w PGG: Zainteresowanie kupnem spadnie?
Do niedawna sklep internetowy PGG był głównym kanałem sprzedażowym węgla z kopalń tej spółki. Zmieniło się od momentu, kiedy rozpoczął się program dystrybucji węgla przez samorządy. Od początku tego roku PGG sprzedała przez internet blisko 1,4 mln ton węgla, z czego w czasie jednej sesji zakupowej sprzedawano ok. 40 tys. ton. Niestety, najczęściej w tej samej chwili węgiel próbowało kupić ok. 140 tys. klientów i spora część musiała się obejść smakiem.
Z racji przystąpienia do programu preferencyjnej sprzedaży przez samorządy, do odwołania wstrzymano sprzedaż węgla opałowego luzem w sklepie PGG. Dostępny jest tylko węgiel paczkowany i miały węglowe.