W postępowaniu wpłynęło aż 10 ofert, zaczynających się od 34,6 mln zł, a kończących na 44,9 mln zł. Najkorzystniejszą złożyło Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK Sp. z o.o. Firma z Krakowa chce wykonać inwestycję za 34 566 236 zł.
Przebudowa dotyczy 6 kilometrów torów: od ronda Zagłębia Dąbrowskiego do ronda u zbiegu ulicy Andersa i 11 listopada. Planowane prace będą obejmowały całą infrastrukturę, wymienione zostanie również torowisko przecinające rondo Ludwik (1 Maja/Mikołajczyka/Andersa/Narutowicza). Poprawi się też jakość obsługi pasażerów, ponieważ prace będą dotyczyły przebudowy 14 peronów.
Zainstalowane zostaną nowe słupy wraz z trakcją elektryczną. Ponadto tramwaje zadbają o remonty przejazdów, zarówno tych prowadzących do indywidualnych domów, jak i osiedli. Uzupełniony zostanie system dróg rowerowych.
- Krok po kroku, na terenie naszego miasta, zmienia się gruntownie cała infrastruktura tramwajowa. Właśnie ta forma komunikacji będzie szkieletem w trwających pracach nad zmianą połączeń komunikacji publicznej w Sosnowcu – wyjaśnia Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.
To nie koniec planów spółki w Sosnowcu. Właściwie zakończyły się prace wzdłuż ulicy Będzińskiej. W Zagórzu z kolei ruszyły pierwsze roboty przy budowie pierwszej od 38 lat nowej linii tramwajowej w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
– Trzeba pamiętać, że za moment podpisana zostanie umowa na remont torowiska w ulicy Małachowskiego, a przed nami jeszcze niezwykle ważna inwestycja, czyli wymiana torów wraz z częściową dobudową drugiego toru wzdłuż ulicy Wojska Polskiego – dodaje prezydent Sosnowca.
Zanim podpisana zostanie umowa na remont torowiska wzdłuż 1 Maja i Andersa, pozostali oferenci mają jeszcze 10 dni na ewentualne odwołania. Prace powinny zakończyć się po 22 miesiącach od daty podpisania umowy.