Czym jest employer branding?
Employer branding to działania, jakie firma podejmuje w celu budowania atrakcyjnego wizerunku, który ma jednocześnie wspierać jej strategię biznesową oraz sprawiać, że pracownicy będą postrzegać ją jako „pracodawcę z wyboru”. Grupą docelową wszelkich podejmowanych kroków są więc pracownicy – zarówno obecni (employer branding wewnętrzny), jak i przyszli (zewnętrzny). To właśnie oni są bowiem sposobem na wykreowanie najlepszego oraz najbardziej pożądanego wizerunku pracodawcy. Employer branding to obecnie jeden z najskuteczniejszych sposobów, jeżeli chodzi o rozwiązywanie problemu braku specjalistów na rynku pracy. Jaką jednak rolę odgrywa stricte w IT?
Employer branding w IT
Praca w IT jest niezwykle pożądana. Ty także jej poszukujesz? Zajrzyj na Protocol i bądź na bieżąco z najnowszymi ogłoszeniami! A może masz już upatrzoną konkretną firmę, w której chciałbyś zostać zatrudniony ze względu na dobry wizerunek, jaki prezentuje? Właśnie tak działa employer branding!
Jego głównym zadaniem jest przyciąganie potencjalnych pracowników oraz ewentualne zachęcanie, jeżeli są niezdecydowani. Tak podejmowane działania najczęściej są stosowane już na etapie rekrutacji. Drugą przyczyną wdrażania employer brandingu w IT jest selekcja specjalistów z branży – finalnie stanowisko otrzymuje ten, kto najlepiej wpisuje się w ideę i wymagania firmy.
Co daje skuteczny employer branding?
Employer branding to sposób na wykreowanie wizerunku silnego, dobrego i sprawiedliwego pracodawcy. To zaś przyciąga i zatrzymuje w firmie nowe talenty, przekładając się na dobre pozycjonowanie przedsiębiorstwa oraz przewagę nad konkurencją. Finalnie więc skuteczny employer branding prowadzi do osiągania wysokich wyników finansowych przez firmę!