Procedura przetargowa dla wyłonienia wykonawcy inwestycji w sosnowieckim Zagórzu nie przebiegła gładko.
Pierwszy przetarg został unieważniony, gdyż wpłynęła tylko jedna oferta, o ponad 20 mln zł przewyższająca założony budżet. W powtórzonym przetargu pojawiły się odwołania i sprawę rozstrzygała Krajowa Izba Odwoławcza.
Ostatecznie wykonawcą zadania wybrane zostało konsorcjum firm: Eurovia Polska S.A. z Bielan Wrocławskich, KZN Rail Sp. z o.o. z Krakowa i Nowak Mosty Sp. z o.o. z Dąbrowy Górniczej, a cała procedura uzyskała pozytywną opinię Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
- Powstanie siedem kilometrów toru pojedynczego, dwa obiekty inżynierskie. Większość torowiska wykonana zostanie w technologii klasycznej, czyli tor wydzielony na podkładach strunobetonowych. Część w technologii bezpodsypkowej, czyli w płytach betonowych. Oczywiście technologia jak najbardziej proekologiczna, czyli walczymy z hałasem i wibracją - powiedział nam dyrektor spółki Tramwaje Śląskie Bolesław Knapik.
Wartość zadania zgodnie z zapisami umowy wynosi niespełna 88,6 mln zł netto, a na wykonanie prac konsorcjanci mają 33 miesiące.