Hala peronowa w Bytomiu wypiękniała. Czas na ostatnie prace
We wtorek, 9 kwietnia na odnowionej hali peronowej w Bytomiu zawisły ogromny, ledowy napis "Bytom". Napisy elewacyjne, które świecą intensywną ciemnoniebieską barwą, są rozłożone na szerokości 9 metrów i mają wysokość prawie jednego metra. Zostały one zamontowane po obydwu stronach hali.
Przebudowa linii kolejowej nr 131 na bytomskim odcinku wraz z modernizacją hali peronowej weszła w decydującą fazę. Prace związane z montażem nowego poszycia dachu hali peronowej dworca PKP oraz świetlika dachowego są już prawie na ukończeniu. Jednocześnie prowadzone są prace związane z montażem elewacji szklanych na ścianach hali peronowej – mówi Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia.
Zobaczcie zdjęcia nowego napisu, który zawisł na bytomskiej hali peronowej.
Niemal 100-letnia hala peronowa zmieniła się nie do poznania
Wybudowana w 1929 roku hala peronowa dworca PKP w Bytomiu przechodzi metamorfozę. Po wykonaniu prac związanych z wzmocnieniem konstrukcji hali i zabezpieczeniem antykorozyjnym oraz montażem krokwi i deskowaniu, firma PORR SA przystąpiła do montażu nowego poszycia dachu z blachy cynkowo-tytanowej oraz przeszklenia świetlików i prac związanych z wykonaniem elewacji szklanych. Roboty te są już bardzo zaawansowane, a wykonawca jeszcze w kwietniu zakończy montaż nowego poszycia dachu.
Wykonawca inwestycji będzie musiał wykonać nowe poszycie dachu z blachy cynkowo-tytanowej o powierzchni aż 5600 mkw, pod którą będą znajdowały się trzy przebudowane perony kolejowe, gdzie zgodnie z decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków zachowano układ płytek w karo. Na nowych peronach już pojawiły się ławki, tablice informacyjne oraz przygotowany jest montaż wind dla osób z niepełnosprawnościami. Pojawi się także nowe nagłośnienie i czytelne oznakowanie oraz wymienione oświetlenie hali peronowej.
Wszystkie prace związane z przebudową linii kolejowej nr 131 w Bytomiu powinny zakończyć się w 2025 roku.
Źródło: UM w Bytomiu