W ostatnią sobotę czerwca Galeria Katowicka zaoferuje swoim gościom dwa zupełnie różne światy. Z jednej strony przestrzeń wypełni niebieska fala radości związana z promocją najnowszego filmu o Smerfach, z drugiej inicjatywa "SZCZEK&CHECK" skupi się na edukacji, pomocy i budowaniu relacji między ludźmi a psami.
Niebieska inwazja w Galerii Katowickiej
W sobotę od godziny 11:00 do 19:00 antresola nad strefą restauracyjną zamieni się w prawdziwą Wioskę Smerfów. Główną atrakcją będzie ambitna próba pobicia rekordu Guinnessa. Wyzwanie polegać będzie na wspólnym wycinaniu papierowych Smerfów, które następnie zostaną umieszczone na gigantycznym rulonie. Po ośmiu godzinach zabawy przedstawiciele Biura Rekordów dokonają oficjalnych pomiarów, by sprawdzić, czy udało się ustanowić nowy rekord Polski.
- Smerfy od dekad rządzą dziecięcą wyobraźnią. W Katowickiej jesteśmy przekonani, że mają swoich fanów nie tylko wśród najmłodszych, ale także ich rodziców, którzy z wypiekami na twarzy zasiadali do wieczorynki i kibicowali niebieskim bohaterom ściganym przez Gargamela. Teraz mogą przypomnieć sobie tamte emocje, a dzieci - przeżyć wspaniałą przygodę - powiedziała Anna Szczerkowska marketing managerka Galerii Katowickiej.
Wydarzenie jest częścią promocji nadchodzącej kinowej premiery "Smerfy: Wielki film". Organizatorzy zapewniają, że nikt nie będzie się nudził. Na scenie pojawią się postacie w zupełnie nowych kostiumach Papy Smerfa, Smerfetki i Smerfa Bezimka, z którymi będzie można zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie. Program uświetnią pokazy iluzjonisty, zajęcia taneczne oraz liczne konkursy z filmowymi nagrodami. Dla najmłodszych przygotowano także kącik wizażu oraz możliwość zajrzenia do "Wielkiej Księgi Smerfów", by poznać historię ich twórcy, Peyo.
"SZCZEK&CHECK", czyli wyjątkowy Dzień Psa w Dogbarze
Równolegle, w strefie Dogbar, odbędzie się wydarzenie "SZCZEK&CHECK", dedykowane psom, ich opiekunom i wszystkim miłośnikom zwierząt. To wyjątkowa okazja, by skorzystać z darmowych porad ekspertów - na miejscu obecni będą behawioryści, trenerzy oraz wolontariusze z Miejskiego Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Katowicach.
Uczestnicy będą mogli dowiedzieć się, jak lepiej zrozumieć swojego pupila, jak budować komunikację opartą na zaufaniu i jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami. Swoją wiedzą podzielą się m.in. zoopsycholożka Beata Nowak oraz behawiorystka i dogoterapeutka Katarzyna Flak, która wraz ze swoją suczką Larą zaprezentuje pokaz posłuszeństwa.
- Psy nie mówią naszym językiem, ale mówią cały czas. Potrzeba tylko uważności i zrozumienia, by usłyszeć, co próbują przekazać. Takie spotkania jak to w Dogbarze, są świetną okazją, by nauczyć się tej psiej "mowy ciała" i pogłębić relację z pupilem – powiedziała Agnieszka Pache-Waś, założycielka organizacji EVEREST.
Jednym z najważniejszych elementów psiego święta będzie promowanie adopcji. Wolontariusze ze schroniska odpowiedzą na wszystkie pytania związane z procesem przygarnięcia zwierzaka i rozwieją ewentualne wątpliwości.
- Cieszymy się z zaproszenia. Tego typu inicjatywy są dla nas bezcenne, ponieważ pozwalają dotrzeć do szerszego grona osób i przełamywać stereotypy dotyczące przytulisk. Dzięki takim wydarzeniom możemy pokazać, że zwierzęta ze schronisk są wspaniałe i zasługują na kochające domy. Nasze doświadczenia pokazują, że obecność podopiecznych na tego typu akcjach przyciąga uwagę, a wiele z tych spotkań kończy się szczęśliwą adopcją - powiedziała Rachela Matusiak-Markefka, koordynatorka z katowickiego schroniska.
Pieskie fotografie na wystawie "HaauuFashion"
Dodatkowo tego samego dnia zainaugurowana zostanie wyjątkowa wystawa fotograficzna "HaauuFashion - najnowsza kolekcja miłości! Najlepszy look sezonu? Kudłaty i wierny". Na profesjonalnych zdjęciach zaprezentowane zostaną psy z katowickiego schroniska, które czekają na nowy dom. Przy każdej fotografii znajdzie się kod QR, który przekieruje bezpośrednio do profilu adopcyjnego danego czworonoga.
- Chcieliśmy stworzyć format, który nie tylko przyciągnie wzrok, ale też poruszy serca i zachęci do działania. ‘HaauuFashion’ to nasza letnia kampania adopcyjna – z przymrużeniem oka, ale z bardzo poważnym przesłaniem. Wierzymy, że miłość to najlepszy trend, który nigdy nie wychodzi z mody, a adopcja to jej najpiękniejsza forma – powiedziała Paulina Bil, koordynatorka marketingu w Galerii Katowickiej.
Wystawa "HaauuFashion" będzie dostępna od 28 czerwca do 31 lipca w strefie Chill&Art Galerii Katowickiej.
Wszystkie sobotnie atrakcje będą bezpłatne i dostępne dla wszystkich odwiedzających.
