Do skarbówki pójdziesz za jednym kliknięciem. Nowa funkcja w popularnej aplikacji

i

Autor: SHUTTERSTOCK Do skarbówki pójdziesz za jednym kliknięciem. Nowa funkcja w popularnej aplikacji

Cyfryzacja

Do skarbówki pójdziesz za jednym kliknięciem. Nowa funkcja w popularnej aplikacji

2024-12-16 7:48

Do tej pory wizyty w urzędzie skarbowym można było umówić za pomocą strony internetowej. Teoretycznie to wygodny sposób, ale w dobie telefonii komórkowej postanowiono pójść dalej i zintegrować platformę z popularną aplikacją, gdzie po kilku kliknięciach będziemy mieć wyznaczony termin wizyty.

Jeden klik i jesteś w skarbówce

Z wizytami w urzędzie skarbowym dotychczas było tak, że aby się umówić, trzeba było zrobić to za pomocą strony internetowej. W dobie coraz rzadszego korzystania z komputerów i poruszania się po świecie cyfrowym głównie za pomocą smartfonu, postanowiono wyjść naprzeciw potrzebom mieszkańców Polski. - W przyszłym roku ma to zostać zintegrowane z aplikacją mObywatel - zapowiada szef KAS Marcin Łoboda w rozmowie z Polską Agencją Prasową. 

Rozbudowujemy kanały kontaktu i możliwości załatwiania spraw podatkowych dla naszych klientów. Dążymy do tego, aby mogli oni załatwić większość spraw bez konieczności wizyty w urzędzie skarbowym, również telefonicznie. 1 października br. uruchomiliśmy scentralizowaną infolinię Krajowej Administracji Skarbowej. Dla naszych klientów oznacza to większe możliwości załatwienia swoich spraw zdalnie - powiedział wiceminister finansów i szef Krajowej Administracji Skarbowej

W Skarbówce pogadasz z chatbotem KASpro i KASją

Dodał, że ogólnopolska infolinia umożliwiła szybszy i łatwiejszy kontakt z pracownikami urzędów skarbowych. Jest to możliwe, bo eksperci są dostępni pod numerem jednej infolinii. Zainteresowani mogą obecnie przy wykorzystaniu telePIN kontaktować się z urzędem skarbowym równie bezpiecznie jak wtedy, gdy logują się do e-Urzędu Skarbowego z wykorzystaniem platformy login.gov.pl

Ogólnopolska infolinia KAS jest częścią Multikanałowego Centrum Komunikacji – nowoczesnej platformy do zdalnej obsługi klientów w różnych kanałach kontaktu. Wykorzystujemy tu rozwiązania zaawansowane technologicznie, wdrożyliśmy Wirtualnego Asystenta Klienta, który wspiera procesy obsługi w kanałach zdalnych. Zapewniamy podatnikom wsparcie naszego chatbota KASpro w sprawach, które najczęściej załatwiają, czyli sprawach związanych z podatkami majątkowymi - podkreślił wiceminister Łoboda.

W systemie jest również wykorzystywany voicebot KASja – inteligentny routing, który polega na przekierowaniu klienta na odpowiednią kolejkę tematyczną. Voicebot wykorzystywany jest też podczas identyfikacji i uwierzytelnienia klienta czy przeprowadzenia badania satysfakcji. 

Szef KAS podkreślił, że mimo rozwoju e-usług, administracja skarbowa nie zapomina o osobach, które przychodzą do urzędów skarbowych. Dodał, że z myślą o nich została stworzona usługa, umożliwiająca umówienie wizyty.

W planach jest też rozszerzenie palety możliwości zapisywania się na wizytę w urzędzie skarbowym. KAS już rozpoczął proces integracji usługi rezerwacji terminu wizyty na koncie podatnika w e-Urzędzie Skarbowym.

W 2025 roku planujemy zintegrować usługę z serwisem mObywatel, aby była dostępna dla jeszcze szerszego grona klientów. W przyszłym roku planujemy też wprowadzić kilka nowych funkcji i udogodnień. Jednym z najważniejszych będzie uruchomienie wideorozmowy dla osób posługujących się językiem migowym. 

Śląsk Radio ESKA Google News
Autor:
Porachunki Osobiste
Czy oszczędzanie w PPK się opłaca? Pracownicze Plany Kapitałowe bez tajemnic. PORACHUNKI OSOBISTE