System identyfikacji wizualnej Fabryki

i

Autor: Fabryka Pełna Życia w Dąbrowie Górniczej System identyfikacji wizualnej Fabryki

Dąbrowska Fabryka Pełna Życia chce się wyróżniać w przestrzeni miejskiej. Powstał wspólny projekt z ASP

2021-05-11 13:48

Warto słuchać młodych ludzi i pytać ich o to, jak widzą przestrzeń miejską i co chcieliby w niej zmienić. Z takiego założenia wyszli przedstawiciele dąbrowskiej Fabryki Pełnej Życia proponując Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach przygotowanie koncepcji zachęcającej dąbrowian do utożsamiania się z nowym centrum miasta i przebywania w Fabryce Pełnej Życia oraz zainteresowania kulturą i historią.

Prace rozpoczęły się we wrześniu ubiegłego roku pod kierunkiem dr Anny Pohl i mgr Katarzyny Pełki–Burej zaproszeniem na wyjazdowe zajęcia studentów z Pracowni Projektowania dla Tożsamości ASP w przestrzeniach Fabryki Pełnej Życia.

- W trakcie spotkania studenci zobaczyli wnętrza byłych zakładów Defum, zapoznali się z historią tego miejsca, dowiedzieli się więcej o zagłębiowskiej tożsamości Dąbrowy Górniczej. Ze wskazanych budynków i artefaktów zaczerpnęli wiedzę i inspirację do wstępnych prac nad prezentacją Fabryki Pełnej Życia w przestrzeniach miasta– przyszłego centrum Dąbrowy Górniczej – mówi Katarzyna Pełka-Bura, jedna z opiekunek projektu z ramienia ASP.

- Zależało nam na tym, żeby młodzi ludzie, postrzegający rzeczywistość w sposób otwarty i nowoczesny, zaprezentowali rozwiązania przestrzenne zachęcające dąbrowian do utożsamiania się z nowym centrum miasta, przebywania tutaj, zainteresowania kulturą i historią Dąbrowy Górniczej a także pokazali przemiany zachodzące w procesie rewitalizacji Fabryki – podkreśla Wojciech Czyżewski, prezes zarządu Fabryka Pełna Życia Sp. z o.o.

Z uwagi na różnorodność zagadnień nad projektami równocześnie pracowały dwa niezależne zespoły.

- Niezwykle istotne było dla nas zapoznanie się z topografią miasta, układem dzielnic, znalezieniem odpowiednich lokalizacji. Do tego oczywiście dochodziły kolejne spotkania z pracownikami Fabryki Pełnej Życia, konsultacje, uwagi. Powstała z tego naprawdę wyjątkowa koncepcja. Liczymy, że uda się ją wykorzystać w przyszłości. Muszę przyznać, że niezwykle inspirujący jest system identyfikacji wizualnej Fabryki – prosty i spójny zarazem, ale też otwarty na wykorzystywanie go dla różnych funkcji i przestrzeni – dodaje Katarzyna Pełka-Bura.

To na razie koncepcja. Fabryka Pełna Życia już szuka partnerów do realizacji tego zadania.

Masz dla nas ciekawy temat lub wystrzałową nowinę? Napisz do nas na adres online@grupazpr.pl. Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy z Waszej okolicy!"