Coraz bliżej remontu trasy S1 w Sosnowcu

i

Autor: GDDKiA Coraz bliżej remontu trasy S1 w Sosnowcu

Coraz bliżej remontu trasy S1 w Sosnowcu. Zyskają kierowcy i mieszkańcy

2021-12-15 13:25

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła dwa przetargi na dokumentację przebudowy drogi S1 w Sosnowcu. Wśród wytycznych, które będą stały przed projektantami jest uwzględnienie w dokumentacji ekranów akustycznych.

Pierwsze z postępowań dotyczy odcinka drogi ekspresowej S1 o długości ponad 2 kilometrów pomiędzy ulicą Inwestycyjną, a węzłem Jęzor.

- Przy tej przebudowie mają powstać ekrany akustyczne. To jest bardzo ważne dla mieszkańców osiedla Bór, Niwki, osiedla Dybowskiego, okolic ulicy Szybowej. Dokumentacja ma obejmować lekką zmianę geometrii tej drogi, wzmocnienie podbudowy tak aby asfalt nie pękał, przystosowanie tych odcinków do tego natężenia ruchu jaki mamy teraz, a także nacisków samochodów ciężarowych na tę drogę - powiedział nam rzecznik Urzędu Miejskiego w Sosnowcu Rafał Łysy.

Prawdopodobnie jeszcze w tym miesiącu uda się rozstrzygnąć przetarg na wyłonienie wykonawcy, który dokończy dokumentację projektową przebudowy trasy S1 w Sosnowcu. Chodzi o odcinek drogi od węzła Lenartowicza do Klimontowa.

Węzeł drogowy, który ma powstać w rejonie Klimontowa pozwoli na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta oraz odciąży węzły w rejonie ulicy Lenartowicza i Orląt Lwowskich. Dla miasta to kluczowa inwestycja.

- W tej chwili mamy tylko jeden wjazd od strony terenów przemysłowych na drogę ekspresową S1. To skutkuje tym, że część kierowców wyjeżdża przez miasto w dalszą swoją trasę i ten węzeł Klimontów powinien pomóc tym wszystkim kierowcom od razu wyjechać na drogę ekspresową, niezależnie od tego czy jadą w kierunku Tychów, czy Dąbrowy Górniczej. Najważniejsze, że nie będą jechali przez centrum miasta - dodaje Rafał Łysy.

Kolejne postępowanie dotyczy rozbudowy fragmentu drogi S1 o ok. 2,7 km odcinek zaczynający się od węzła Jęzor w Sosnowcu, a kończący się przed węzłem Brzęczkowice w Mysłowicach. W tym przypadków również chodzi o dostosowanie parametrów geometrycznych istniejącej drogi do parametrów technicznych drogi ekspresowej oraz wzmocnienie konstrukcji nawierzchni drogi, mostów i wiaduktów.

Dzięki budowie nowych i przebudowie istniejących ekranów akustycznych zmniejszy się uciążliwość wywołana hałasem od ruchu drogowego.

Masz dla nas ciekawy temat lub wystrzałową nowinę? Napisz do nas na adres online@grupazpr.pl. Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy z Waszej okolicy!"