Autobusy wracają na stałe trasy w Chorzowie. Które linie kursują normalnie?
Od 4 czerwca autobusy linii 22, 98, 92, 192 i 165 powróciły na swoje podstawowe trasy, zgodnie z obowiązującymi rozkładami jazdy. Zmiany te są związane z modyfikacjami w organizacji ruchu wokół estakady w Chorzowie, która została awaryjnie wyłączona z użytkowania. Autobusy powróciły na dotychczasowe trasy punktualnie od godz. 9.15.
Dlaczego autobusy wróciły na swoje trasy? Wyjaśnia ZTM
Początkowo planowano, że przejazd przez ul. Katowicką będzie odbywał się od ul. Krakusa do Dąbrowskiego, co wymusiło omijanie przystanku Chorzów Muzeum Hutnictwa przez autobusy. Jak wyjaśnia Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Metropolitalnego, sytuacja uległa zmianie:
Ostatecznie okazało się, że wyłączenie ulicy Katowickiej nastąpiło w innym miejscu od ul. 3 Maja i w związku z tym mogliśmy ponownie uruchomić przystanek przy Muzeum Hutnictwa - mówi Michał Wawrzaszek, rzecznik ZTM.
Nowe przejścia dla pieszych w centrum Chorzowa. Jakie zmiany czekają mieszkańców?
Oprócz powrotu autobusów na stałe trasy, wprowadzono również dodatkowe zmiany mające na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych. Po analizie przepływów pieszych oraz uwzględnieniu zgłoszeń mieszkańców, w centrum miasta rozwieszane jest tymczasowe oznakowanie dla pieszych przy ul. Katowickiej.
Zobacz zdjęcia
Awaryjne zamknięcie estakady w Chorzowie. Co było przyczyną?
Przypomnijmy, że estakada w centrum Chorzowa została zamknięta w poniedziałek z powodu zagrożenia awarią lub katastrofą. Z danych Urzędu Miejskiego w Chorzowie wynika, że codziennie przejeżdżało nią ok. 45 tys. pojazdów, a ponad 80% stanowił ruch tranzytowy. Ul. Katowicka (DK 79) to ważne połączenie pomiędzy Bytomiem a Katowicami.
W związku z zamknięciem estakady, Zarząd Transportu Metropolitalnego wprowadził objazdy na 27 liniach – 8 tramwajowych oraz 19 autobusowych, a także ustawił tymczasowe przystanki autobusowe.

Prezydent Chorzowa o priorytetach po zamknięciu estakady
Prezydent Chorzowa podkreślił, że po zamknięciu estakady najważniejsze było przekierowanie ruchu samochodowego i pieszego. Zapewnił również, że w miarę możliwości i na podstawie obserwacji sytuacji, wprowadzane będą dalsze zmiany.