Atak hakerski na sieć salonów Agata SA doprowadziła do niewłaściwego działania całego systemu informatycznego tej firmy. Istnieje ryzyko, że sprawcy ataku uzyskali dostęp do bazy klientów firmy i mogli wykraść imiona, nazwiska, telefony, adresy mejlowe i inne dane. Agata SA opublikowała w tej sprawie pilny komunikat.
Zgodnie z procedurą bezpieczeństwa weryfikujemy obecnie czy nieuprawniony podmiot uzyskał dostęp do danych Klientów takich jak: imię, nazwisko, adres, telefon czy e-mail. Niezależnie od rezultatu tej weryfikacji już teraz prosimy Klientów o zwracanie uwagi na potencjalne, nieznane telefony lub wiadomości e-mail mogące mieć na celu na przykład pozyskanie danych lub wyłudzenia.
Polecany artykuł:
Atak hakerski na sklepy Agata
Jak informuje Agata SA, atak hakerski trwał kilka dni i wyrządził szkody. Klienci nie mogli się zalogować, robić zakupów i sprawdzać swoich zamówień.
Obecnie system informatyczny działa prawidłowo i możliwe jest ponowne robienie zakupów zarówno w sklepach stacjonarnych jak i w sklepie online na agatameble.pl.
Zgodnie z procedurą bezpieczeństwa weryfikujemy obecnie czy nieuprawniony podmiot uzyskał dostęp do danych Klientów takich jak: imię, nazwisko, adres, telefon czy e-mail. Niezależnie od rezultatu tej weryfikacji już teraz prosimy Klientów o zwracanie uwagi na potencjalne, nieznane telefony lub wiadomości e-mail mogące mieć na celu na przykład pozyskanie danych lub wyłudzenia - informuje Agata SA w specjalnym oświadczeniu.
Bojkot IKEA
Zobacz najlepsze memy
Jak się zabezpieczyć przed skutkami ataku hakerskiego?
Klienci salonów Agata powinni bacznie zwracać uwagę na przychodzące SMS lub mejle. Mogą one zostać wykorzystane m.in. do ataków phishingowych. Warto zawsze pamiętać o weryfikowaniu nadawcy wiadomości mailowych oraz SMS, a także nie otwierać podejrzanych załączników. W tych załącznikach mogą być ukryte wirusy, które doprowadzą do udostępnienia naszych danych bankowych bez naszej wiedzy.