Zadanie podzielone jest na dwie części – od ul. Kasprzaka do al. Róź i od al. Róż do pętli przy Urzędzie Pracy. Chęć realizacji obu fragmentów zgłosiło sześciu tych samych wykonawców.
Podczas licytacji elektronicznej wykonawcy zaoferują ostateczną cenę, za jaką mogą podjąć się tego zadania będą stopniowo obniżać swoją propozycję wyjściową. Teraz ich oferty wahają się od ponad 84 mln zł do przeszło 160 mln zł (odcinek od Kasprzaka do al. Róż) i od 85 mln zł do prawie 172 mln zł (odcinek od al. Róż do pętli przy Urzędzie Pracy).
Wspólne przedsięwzięcie miasta i Tramwajów Śląskich obejmuje m.in. modernizację torów i trakcji elektrycznej, przebudowę jezdni, chodników i budowę dróg rowerowych. W efekcie inwestycji, część skrzyżowań będzie przebudowana na ronda, skorygowana zostanie lokalizacja przystanków, a niektóre z nich będą wspólne dla tramwajów i autobusów. Zlikwidowane zostaną kładki nad ul. Sobieskiego i wyznaczone będą przejścia przez jezdnię.
Na odcinku Kasprzaka – al. Róż (Piłsudskiego, Królowej Jadwigi) po stronie Tramwajów Śląskich zadanie obejmuje przebudowę torowiska o długości ok. 2,6 km, przejazdów (poza skrzyżowaniami z ul. Majakowskiego i Tysiąclecia) i sieci trakcyjnej.
Planowana inwestycja to część szerszych działań w Dąbrowie Górniczej, nastawionych na rozwój transportu publicznego i rozbudowę sieci dróg rowerowych. Dzięki temu autobus, tramwaj i rower przy poruszaniu się po mieście mają stać się alternatywą dla samochodu.
Masz dla nas ciekawy temat lub wystrzałową nowinę? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy z Waszej okolicy!"