Znana sieć sklepów znika z Polski. 150 placówek do likwidacji i 3 tysiące osób do zwolnienia

2025-12-11 11:51

Grupa Eurocash ogłosiła nową strategię, która przyniesie ogromne zmiany, a wraz z nimi - zwolnienia. Aż 150 sklepów Delikatesy Centrum zostanie zamkniętych, a pracę straci około 3000 osób. To efekt nowej strategii firmy na lata 2026-27.

Masowe zwolnienia i zamykanie sklepów.

i

Autor: archiwum ESKA/ Materiały prasowe Masowe zwolnienia i zamykanie sklepów.

Koniec Delikatesów Centrum, jakie znamy. 150 sklepów do zamknięcia

Wielkie zmiany czekają jedną z najpopularniejszych sieci sklepów w Polsce. Grupa Eurocash, do której należą takie marki jak Lewiatan, Duży Ben czy właśnie Delikatesy Centrum, ogłosiła nową strategię rozwoju na najbliższe lata. Jak można przeczytać w oficjalnym komunikacie, firma zamierza skupić się na zupełnie innym modelu biznesowym.

Fundamentem nowej strategii Grupy Eurocash jest transformacja z modelu hurtowego na zintegrowanego operatora sieci franczyzowej opartej na lokalności i relacyjności.

Aby osiągnąć ten cel, zarząd podjął trudną decyzję. Działalność, która nie wpisuje się w nowy plan, zostanie mocno ograniczona. W praktyce oznacza to, że z mapy Polski zniknie około 150 sklepów własnych, funkcjonujących pod szyldem Delikatesy Centrum. To prawdziwy cios zarówno dla klientów, jak i pracowników.

Wielkie zwolnienia w Eurocash. Tysiące osób straci pracę

Niestety, restrukturyzacja wiąże się również z masowymi zwolnieniami. Zmiany w spółce dotkną ogromną liczbę pracowników. Zarząd przewiduje, że pracę w całej Grupie Eurocash straci około 3000 osób.

Jak przekazano w komunikacie, cięcia obejmą różne działy. Blisko 1000 zwalnianych osób to pracownicy zajmujący stanowiska administracyjne i biurowe. To pokazuje skalę zmian, jakie planuje firma.

Nowa strategia Eurocash. Firma stawia na franczyzę

Co dokładnie zakłada nowa strategia Eurocash? Przedstawiony plan ma przekształcić firmę w "zintegrowany i nowoczesny system franczyzowy". Celem jest wzmocnienie pozycji lokalnych, mniejszych sklepów na polskim rynku. Kluczem do sukcesu ma być optymalizacja kosztów i uproszczenie działania. Firma chce dynamicznie rozwijać sieci franczyzowe i poprawiać sprzedaż w już istniejących placówkach.

Jak czytamy w oficjalnym raporcie giełdowym, strategia zakłada:

a. Transformację Grupy kapitałowej Eurocash S.A. [...] w zintegrowany, nowoczesny system franczyz, którego celem jest dalsze wzmacnianie pozycji lokalnych sklepów w Polsce;

b. Optymalizację kosztów w całym łańcuchu wartości poprzez uproszczenie i skupienie się na franczyzach;

c. Zapewnienie wzrostu przychodów poprzez dynamiczną rozbudowę sieci franczyzowych, poprawę sprzedaży w sklepach porównywalnych (LfL) [...]

Firma podkreśla, że chce skupić się na lokalności, budowaniu relacji z klientami oraz wysokiej jakości produktów świeżych i marek własnych. W związku z realizacją planu, zarząd szacuje dokonanie jednorazowych odpisów i rezerw restrukturyzacyjnych w kwocie od 200 do 300 mln zł.

Radio ESKA Google News