Biedronka i Powerdot - partnerstwo na rzecz ekologii
Biedronka podjęła współpracę z renomowaną firmą Powerdot, która będzie dostawcą technologii niezbędnych do instalacji ładowarek na parkingach sieciówki.
Współpraca ma na celu dostosowanie infrastruktury parkingowej Biedronki do nowego prawa, które obowiązuje właścicieli parkingów niebędących obiektami mieszkalnymi i posiadających więcej niż 20 miejsc. Nowe przepisy nakazują instalację ładowarek dla samochodów elektrycznych na takich parkingach.
Rozwój infrastruktury ładowania elektryków w Polsce
Biedronka nie zamierza ograniczać się tylko do kilku ładowarek. Sieć planuje do końca 2023 roku zainstalować 150 punktów ładowania samochodów elektrycznych na swoich parkingach.
To jednak nie koniec ambitnych planów. Do roku 2024 firma planuje zwiększyć tę liczbę aż czterokrotnie, co oznacza, że klientów Biedronki będzie czekać aż 600 ładowarek na terenie Polski
Każda stacja ładowania zamontowana na parkingach Biedronki będzie dysponować mocą 120 kW. To pozwoli na naładowanie w pełni baterii samochodu elektrycznego o pojemności 50 kWh w zaledwie pół godziny. Szybkie ładowanie to klucz do komfortowej i ekologicznej podróży, a Biedronka stawia na tę technologię.
Gdzie będą ładowarki Biedronki?
Sieć Biedronka planuje strategiczne rozmieszczenie ładowarek na mapie Polski. Dzięki temu kierowcy samochodów elektrycznych będą mogli swobodnie poruszać się po kraju, korzystając wyłącznie z ładowarek Biedronki. Planuje się instalację urządzeń zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych miasteczkach, co sprawi, że ekologiczna podróż stanie się jeszcze bardziej dostępna.
Za instalację ładowarek na parkingach Biedronki odpowiedzialna będzie firma Powerdot. Jednak to nie wszystko, co oferuje ta nowoczesna technologia. Klienci będą mogli płacić za ładowanie swoich pojazdów kartą bez konieczności korzystania z dodatkowych aplikacji.
Jeśli projekt zostanie zrealizowany zgodnie z zapewnieniami obydwu firm, to Polska zyska największy powszechnie dostępny system ładowania aut prądem stałym. System ten będzie dostępny dla niemal wszystkich samochodów elektrycznych, a zastosowane złącza umożliwią ładowanie w systemach CCS, ChaDemo oraz Type 2.