Wizz Air anulował blisko 80 tys. biletów. "To był błąd cenowy". Pasażerowie wściekli

2023-06-02 10:56

W czwartek 18 maja przez aplikację Wizz Air można było kupić bilety lotnicze w okazyjnej cenie w dwie strony. Skorzystało z tego blisko 80 tys. osób. Dzień później wszystkie transakcje anulowano. Jak twierdzi przewoźnik, niskie ceny były błędem cenowym.

Wizz Air anulował blisko 80 tys. biletów. To był błąd cenowy. Pasażerowie wściekli

i

Autor: Archiwum serwisu Wizz Air anulował blisko 80 tys. biletów. "To był błąd cenowy". Pasażerowie wściekli

Z promocji w Wizz Air skorzystało 8- tys. osób. Teraz są wściekli na przewoźnika

Nie takiego obrotu spraw spodziewali się klienci Wizz Air, którzy w czwartek 18 maja kupili w bardzo promocyjnej cenie bilety lotnicze w dwie strony. Poprzez aplikację można było kupić bilety w dwie strony w cenie 70 zł. Z promocji, mimo warunku zabrania ze sobą najmniejszego bagażu podręcznego, skorzystało blisko 80 tysięcy osób. Każdy, kto już zacierał ręce na podróż do wybranej destynacji w tak okazyjnej cenie przeżył szok następnego dnia, kiedy zobaczył, że jego bilety zostały anulowane. Każdy otrzymał maila, w którym linie lotnicze poinformowały o błędzie technicznym w skutek którego stracili swoje bilety. 

Krystyna Żbikowska, adwokat DelayFix w rozmowie z portalem bankier.pl mówi wprost, że każdy z klientów ma teraz prawo dochodzić swoich praw w drodze reklamacji. 

To bardzo rozczarowująca sytuacja, gdy mimo poprawnie dokonanych zakupów, sprzedawca wycofuje się z umowy sprzedaży powołując się na błąd techniczny. W tym przypadku linia Wizz Air w Ogólnych Warunkach Przewozu nie zastrzega sobie możliwości odwołania rezerwacji w wyniku wystąpienia takiego błędu. W dokumencie mowa jest o możliwości anulowania zakupu, gdy kupujący nie ureguluje całkowitej ceny rezerwacji lub gdy przewoźnik ma podejrzenie, że płatność dokonywana przez klienta jest wynikiem oszustwa - uzasadnia. 

Kiedy klient dokonał już płatności za bilety i otrzymał potwierdzenie rezerwacji, to z punktu widzenia prawa zawarto już umowę przewozu lotniczego. Jak podaje bankier.pl, klientom Wizz Air należy się odszkodowanie zgodnie z Rozporządzeniem (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku. Mówi ono o tym, że klienci, którym anulowano rejs samolotem w terminie krótszym niż 14 dni od momentu otrzymania informacji o anulowaniu biletów, należy się odszkodowanie. Gdyby lot został odwołany 20 dni przed terminem odlotu, pasażer nie mógłby ubiegać się o odszkodowanie z tego tytułu. 

Natomiast jeśli lot został anulowany co najmniej 14 dni przed terminem odlotu klient ma prawo domagać się zwrotu środków na konto bankowe lub na konto w aplikacji Wizz Air.