Wiadukt w Bytomiu jest w fatalnym stanie. Wkrótce zyska tymczasowe podparcie. Potem remont

2025-07-31 11:15

Podpisano umowę na budowę tymczasowego podparcia dla wiaduktu na al. Jana Pawła II w Bytomiu. Inwestycja o wartości blisko 450 tys. zł ma na celu wzmocnienie obiektu, którego zły stan techniczny wymusił w lipcu zamknięcie dwóch pasów ruchu. To działanie poprzedzające kompleksową przebudowę.

Wiadukt w Bytomiu jest w fatalnym stanie. Wkrótce zyska tymczasowe podparcie. To krok przed generalnym remontem

i

Autor: UM Bytom

Wzmocnienie wiaduktu w Rozbarku

Wiadukt na al. Jana Pawła II w Bytomiu jest w opłakanym stanie. Z uwagi na bezpieczeństwo mieszkańców, w połowie lipca br. w jego rejonie została wprowadzona zmieniona organizacja ruchu. Zamknięte zostały dla ruchu obydwa pasy jezdni w rejonie wiaduktu w kierunku Piekar Śląskich, zaś ruch przekierowany został na jeden z pasów po drugiej stronie jezdni.

Wiadukt na al. Jana Pawła II jest częścią drogi wojewódzkiej nr 911, która łączy Bytom z Piekarami Śląskimi i Świerklańcem.

- Ze względu na stan techniczny wiaduktu na al. Jana Pawła II przebudowa obiektu jest konieczna. Według szacunków, MZDiM na ten cel będzie potrzebował około 33 mln zł. Pozyskaliśmy już 500 tys. złotych z Górnośląsko Zagłębiowskiej Metropolii na wykonanie dokumentacji projektowej - powiedział Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia.

Konieczna jest pilna interwencja, ale miejskie władze nie mają na ten moment środków na przeprowadzenie generalnego remontu obiektu. Z tego powodu zdecydowano się na inne rozwiązanie, choć tymczasowe.

Dodatkowe podparcie wiaduktu na al. Jana Pawła II

Do czasu przygotowaniu dokumentacji i pozyskania dofinansowania na kompleksową przebudowę, wiadukt zostanie tymczasowo wzmocniony poprzez wzmocnienie przęsła wiaduktu. Przeprowadzeniem prac zajmie się firma FS MOSTY Sp. z o.o. z Krakowa, z którą Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu podpisał już umowę.

Choć to tylko tymczasowe rozwiązanie, przeprowadzenie prac jest konieczne, aby odciążyć newralgiczny filar. Umożliwi ro prowadzenie ruchu kolejowego i samochodowego pod wiaduktem, do czasu jego generalnego remontu.

Wykonawca ma 90 dni na przeprowadzenie prac. W ich zakres wchodzą roboty przygotowawcze pod wykonanie klatek odciążających, uniesienie przęsła na siłownikach i podparcie na stalowych profilach, a także uzupełnienie rur spustowych i podparcie na stalowych profilach. Koszt prac to niemal 450 tys. zł.

Prace mają potrwać do końca października, ale kierowcy nie będą mieć powodu do radości. Mimo tymczasowego wzmocnienia organizacja ruchu pozostanie bez zmian, aż do czasu przeprowadzenia kompleksowej przebudowy.

Śląsk Radio ESKA Google News