Nowa jakość na DW 492
Inwestycja obejmie odcinek od DK 46 do granicy z województwem łódzkim. Koszt tego przedsięwzięcia to aż 209,3 mln zł. O szczegółach opowiedzieli podczas konferencji prasowej wicemarszałek Grzegorz Boski, sekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej Henryk Kiepura oraz dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach, Zbigniew Tabor.
To inwestycja bardzo oczekiwana, istotna w kontekście subregionu północnego. Trwa przebudowa DW 491, a dziś kolejne święto i start inwestycji, która czekała na realizację wiele lat. Tych potrzeb jest oczywiście więcej, ale zależy nam na tym, by wszystkie drogi w województwie śląskim były najlepszej jakości, to nie tylko poprawi komfort jazdy kierowców, ale co równie istotne bezpieczeństwo w ruchu drogowym – podkreślał Grzegorz Boski, wicemarszałek Województwa Śląskiego.
Co się zmieni?
W ramach przebudowy DW 492 zaplanowano:
- Budowę dwóch rond w Kłobucku
- na skrzyżowaniu DW 492 z ul. Kochanowskiego i Zamkową
- na skrzyżowaniu DW 492 z ul. Długosza i Targową
- Przebudowę dwóch mostów
- nad rzeką Biała Oksza w Ostrowach nad Okszą
- nad ciekiem bez nazwy na granicy Łobodno i Kłobuck
- Budowę i przebudowę ok. 4 km chodników oraz 4 km ciągów pieszo-rowerowych
Kompleksowa modernizacja
Inwestycja zakłada kompleksową przebudowę drogi, aby spełniała wszystkie wymagane parametry techniczne. Obejmie to m.in.:
- całkowitą wymianę konstrukcji drogi
- wzmocnienie podłoża gruntowego pod nawierzchnią
- ujednolicenie szerokości jezdni (min. 7 m) i poboczy (min. 1,25 m)
- przebudowę skrzyżowań i rond
- budowę i przebudowę ciągów pieszych i rowerowych
- przebudowę istniejących zjazdów i zatok autobusowych
- przebudowę i budowę oświetlenia ulicznego
- budowę urządzeń ochrony środowiska
To druga najwyższa w historii inwestycja drogowa w powiecie kłobuckim. Zależało nam na tym, by ten projekt zrealizować, bo mieszkańcy czekali na niego od wielu lat. Inwestycja poprawi płynność ruchu i bezpieczeństwo kierowców oraz mieszkańców. To przykład na udaną współpracę na szczeblu samorządowym – mówił Henryk Kiepura, sekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej.
Kiedy koniec prac?
Zakończenie robót budowlanych planowane jest na lipiec 2028 roku. Nowa droga ma służyć mieszkańcom przez co najmniej 50 lat.