Rusza przebudowa wiaduktu kolejowego w Bytomiu
Zgodnie z zapowiedziami PKP PLK rozpoczynają się prace związane z przebudową wiaduktu kolejowego w rejonie Zamłynia pomiędzy pl. Michała Wolskiego a ul. Zabrzańską i Łagiewnicką w Bytomiu.
Utrudnienia w ruchu drogowym oraz komunikacji miejskiej będą miały miejsce w następujących okresach:
- od 13 stycznia (od godz. 18) do 16 stycznia (do godz. 4 rano)
- od 20 stycznia (od godz. 18) do 23 stycznia (do godz. 4 rano), a także
- od 27 stycznia (od godz. 18) do 30 stycznia (do godz. 4 rano).
To oznacza, że przez trzy najbliższe weekendy kierowcy będą musieli korzystać z zaplanowanych objazdów, zaś komunikacja tramwajowa i autobusowa będzie wówczas kursowała według zmienionych tras i rozkładów.
Jakie nastąpią zmiany w organizacji ruchu?
Zgodnie z przygotowanym przez wykonawcę projektem organizacji ruchu na czas robotów budowlanych zmiany będą dotyczyć ruchu na następujących ulicach: Kolejowej, pl. Michała Wolskiego, Jagiellońskiej, Zabrzańskiej oraz Łagiewnickiej.
Tak prezentuje się mapa objazdu dla ruchu kołowego z centrum do Szombierek i Łagiewnik:
Tak natomiast prezentuje się mapa objazdu do centrum miasta od strony Szombierek i Łagiewnik:
Prace rozbiórkowe wpłyną także na ruch pieszy. Przejście pod wiaduktem zarówno od strony ul. Miarki, jak i Łagiewnickiej będzie zamknięte. Piesi będą musieli korzystać z tymczasowego przejścia dla pieszych zlokalizowanego w rejonie dworca autobusowego od strony pl. Wolskiego;
Natomiast od strony Szombierek przejście dla pieszych rozpocznie się pomiędzy Zamłyniem a ul. Wyzwolenia (chodnikiem po północnej stronie ul. Zabrzańskiej).
Ponadto dla autobusów komunikacji miejskiej zostaną wyznaczone tymczasowe przystanki zlokalizowane przy ulicach: Zabrzańskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Małgorzatki oraz Wyzwolenia po obydwu stronach jezdni (odcinek w kierunku szybu „Krystyna” dawnej KWK Szombierki). Wszystkie zmiany, jeśli chodzi o komunikację miejską, są dostępne na stronie Zarządu Transportu Metropolitalnego, w TYM miejscu.
- Operacja demontażu przęseł wiaduktów kolejowych jest niezwykle skomplikowana ze względu na szereg prac towarzyszących, takich jak: demontaż sieci trakcji tramwajowej, wykonanie tymczasowego jej przełożenia i podwieszenia oraz rozstawianie i balastowanie dźwigu przeznaczonego do rozbiórki wiaduktu. Tym samym wszystkie prace prowadzone bezpośrednio nad jezdnią pod wiaduktem ze względów bezpieczeństwa muszą odbywać się przy całkowitym wyłączeniu ruchu kołowego i szynowego
- informuje wykonawca prac firma PORR S.A., która realizuje prace na zlecenie PKP PLK.