Dzieje się na hali dworcowej PKP w Bytomiu. Nie poznacie jej!
Po dawnym dworcu PKP w Bytomiu, który wyglądał bardzo niekorzystnie, wręcz odstraszająco, niebawem nie będzie śladu. Modernizacja hali peronowej to tylko jeden z etapów przebudowy bytomskiego odcinka Magistrali Węglowej.
Realizowane są obecnie prace związane z piaskowaniem i wzmocnieniem stalowej konstrukcji hali peronowej, a jednocześnie rozpoczął się już montaż deskowania pod poszycie nowego dachu, które będzie wykonane z blachy cynkowo-tytanowej. Równolegle wykonawca - firma PORR SA - prowadzi roboty związane z przebudową peronów, torów i rozjazdów, wiaduktów kolejowych, budową Lokalnego Centrum Sterowania „Bytom” i nastawni w Bytomiu-Karbiu oraz remontem tunelu dworcowego.
„Na stacji trwa cały czas budowa trzech nowych peronów wyspowych dwukrawędziowych, do których będzie dostęp zarówno od strony tunelu dworcowego, gdzie trwają już prace wykończeniowe, jak również zachodniego, który po remoncie został udostępniony mieszkańcom" - informuje UM w Bytomiu.
Prace prowadzone są też na wiaduktach i torach kolejowych
„Zaawansowane prace trwają nad wiaduktem kolei wąskotorowej oraz na wiaduktach nad ul. Dąbrowa Miejska i Strzelców Bytomskich. Tam w rejonie Centrum Handlowego M1 powstanie nowy przystanek kolejowy Bytom-Stroszek, dzięki któremu pasażerowie podróżujący tramwajem lub autobusem z okolicznych osiedli będą mogli przesiąść się na pociąg. Intensywne roboty budowlane związane z pracami torowymi, siecią trakcyjną oraz budową pozostałej infrastruktury kolejowej prowadzone są także na dwóch odcinkach: w rejonie stacji Bytom i na odcinku stacja Bytom - Bytom Karb" - czytamy dalej.
Przebudowa stacji Bytom częścią dużej inwestycji na odcinku Chorzów Batory-Nakło Śląskie
Prace modernizacyjne na odcinku Centralnej Magistrali Węglowej od Chorzowa Batorego do Nakła Śląskiego rozpoczęły się w marcu 2022 roku.
W pierwszej fazie na odcinku Chorzów Batory - Chorzów Stary powstanie nowy przystanek Chorzów Uniwersytet, a także zmodernizowana zostanie infrastruktura kolejowa, perony na stacjach Chorzów Miasto i Chorzów Stary. Z kolei na odcinku linii nr 131 w Bytomiu zmodernizowane zostaną stacje w Bytomiu, Bytomiu - Karbiu, a stacja Bytom Stroszek zostanie przesunięta o około 500 metrów na północ w kierunku ul. Strzelców Bytomskich. Na peronach pojawią się nowe wiaty, ławki, stojaki na rowery, a także tablice informacyjne.
Przebudowane będą przejazdy i przejścia dla pieszych. Zaplanowano budowę czterech nowych obiektów: dwóch przejść pod torami dla pieszych i dwóch wiaduktów w Chorzowie i Radzionkowie. Przebudowa obejmie 35 obiektów inżynieryjnych, m.in. wiadukty w Radzionkowie i Świętochłowicach.
Finał prac budowlanych planowany jest na 2025 r.