Trasa S86 Sosnowiec - Katowice
Remont nawierzchni i zawężenie drogi do dwóch wąskich pasów ruchu spowodowały, że od poniedziałku na trasie S 86 z Sosnowca do Katowic tworzą się gigantyczne korki. W godzinach szczytu trasę z Sosnowca do Katowic można pokonać w ślimaczym tempie. Przejazd 5 kilometrów w ponad godzinę daje średnią niższą niż szybki marsz człowieka. We wtorek korek o godz. 9.30 korek jest nieco mniejszy - ma 4 km długości. Tempo jazdy się nie zmieniło.
- Myślałam, że po poniedziałkowym armagedonie, dzisiaj będzie nieco lepiej. Ale nie! Jechałam ponad godzinę. Nie chcę nawet myśleć, co się stanie, gdy dojdzie do jakiejś stłuczki. Wtedy utkniemy w korku na pół dnia - skarży się pani Wiola, która każdego dnia dojeżdża do pracy z Dąbrowy Górniczej do Katowic.
Polecany artykuł:
Utrudnienia drogowe na S86
Remont pasów lewych i środkowych na obu jezdniach powinien zostać zrealizowany do połowy października. Po zakończeniu tego etapu robót ruch zostanie przeniesiony na wyremontowane pasy jezdni, a następnie rozpocznie się remont pasa prawego i awaryjnego. W tym etapie użytkownicy drogi również będą mieli do dyspozycji po dwa pasy w każdym z kierunków. Szerokość pasa lewego będzie wynosiła 3,5 m, a środkowego 3,25 m. GDDKiA przewiduje, że zakończenie remontu tego odcinka powinno nastąpić do 15 listopada br.
W przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, takich jak deszcz, ujemna temperatura czy silny wiatr przekraczający 16 m/s, terminy realizacji remontów mogą ulec zmianie. Te zjawiska mogą wpłynąć na harmonogram wykonania niektórych prac - w szczególności ułożenia nowej nawierzchni jezdni.
Remont trasy z Sosnowca do Katowic
Wielu kierowców zadaje sobie pytanie, po co w ogóle rozpoczęto remont S86. Ich zdaniem nawierzchnia jest w o wiele lepszej kondycji niż inne trasy. Czy nie można było podzielić trasy na mniejsze odcinki.
GDDKiA odpowiada, że standardem jest, że na autostradach i drogach ekspresowych planuje się wykonanie zabiegów odświeżających po co najmniej 10 latach. Wiek remontowanej nawierzchni S86 w zależności od odcinka wynosi 13 i 14 lat.
Średni dobowy ruch pojazdów na tym odcinku drogi ekspresowej wynosi 112 736 i jest najwyższy w województwie śląskim. Jednym z głównych powodów remontu tej drogi jest niezadowalający stan właściwości przeciwpoślizgowych nawierzchni. Obliguje to zarządcę do podjęcia działań naprawczych, aby nie dopuścić do pogorszenia jej stanu, który wpływałby na bezpieczeństwo użytkowników.
Ostatni kompleksowy remont na drodze 86 pomiędzy Sosnowcem a Katowicami wykonywany był w latach 2008 i 2009.