Straż Miejska z Gliwic ogłasza nabór. Jakie warunki trzeba spełnić?

i

Autor: SM Gliwice

Praca

Straż Miejska w Gliwicach ogłasza nabór. Dodatkowym atutem będzie umiejętność sztuk walki

2025-01-16 16:17

Straż Miejska w Gliwicach szuka nowych funkcjonariuszy. To praca dla ludzi, który lubią wyzwania i pracę zespołową, są odporni na stres i mają nienaganną opinię. Kandydaci mogą liczyć na pełnoetatowe zatrudnienie, dodatki stażowe i możliwość udziału w szkoleniach.

Straż Miejska w Gliwicach ogłasza nabór. Lista wymagań

Straż Miejska w Gliwicach szuka rąk do pracy. – Wyobraź sobie pracę, w której Twoje zaangażowanie ma realny wpływ na życie ludzi. Każdy dzień jest inny: dynamiczny, pełen wyzwań i satysfakcji. Możesz rozwijać się zawodowo i korzystać z atrakcyjnych dodatków i świadczeń – zaczyna zachęcająco w mediach społecznościowych. 

Jakich ludzi szuka Straż Miejska w Gliwicach? Oto lista niezbędnych wymagań:

  • wykształcenie średnie
  • ukończone 21 lat
  • posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych
  • posiadanie obywatelstwa polskiego
  • korzystanie z pełni praw publicznych
  • cieszenie się nienaganną opinią
  • brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane z oskarżenia publicznego i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe
  • sprawność pod względem fizycznym i psychicznym
  • odpowiedzialność i gotowość do działania

Dodatkowym atutem będzie znajomość przepisów kilku ustaw (o pracownikach samorządowych, o strażach gminnych, o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Prawo o ruchu drogowym), udokumentowany straż pracy w straży gminnej/miejskiej, ukończone szkolenie podstawowe dla strażników gminnych/miejskich, umiejętność sztuk walki potwierdzona właściwym dyplomem, prawo jazdy kat. B, dobra znajomość obsługi komputera i dobra znajomość topografii miasta Gliwice. Ważne będą również predyspozycje osobowościowe, takie jak komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, odpowiedzialność i odporność na stres.

Tak parkują "miszczowie parkowania" z Katowic. Strażnicy miejscy rozkładają ręce

Śląsk Radio ESKA Google News
Autor:

Zakres pracy strażnika miejskiego

Czym zajmuje się Straż Miejska? Do zakresu zadań strażnika miejskiego wchodzą:

  • ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych
  • podejmowanie i inicjowanie działań zmierzających do zapewnienia ładu i porządku publicznego na terenie miasta Gliwice
  • udział w interwencjach i kontrolach zlecanych przez dyżurnego Straży Miejskiej w Gliwicach
  • podejmowanie działań mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz współdziałanie w tym celu z innymi służbami, instytucjami i organizacjami
  • udział w zabezpieczeniach i akcjach
  • zabezpieczenie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalenie, w miarę możliwości, świadków zdarzenia
  • ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej

Warunki pracy w gliwickiej Straży Miejskiej

Gliwiccy strażnicy mogą liczyć na stabilne zatrudnienie na pełny etat, wsparcie finansowe w postaci "trzynastki", dodatków stażowych i dofinansowania wypoczynku, a także możliwość rozwoju zawodowego i satysfakcję z realnego wpływu na bezpieczeństwo miasta.

Dodatkowe atuty pracy w Straży Miejskiej w Gliwicach to:

  • możliwość korzystania z własnej siłowni
  • możliwość zwiększania kompetencji miękkich i twardych, finansowanie dodatkowych uprawnień (KPP - kwalifikowana pierwsza pomoc, do prowadzenia pojazdów uprzywilejowanych, użytkowania urządzeń przeznaczonych do obezwładniania energia elektryczną (TASER)
  • korzystanie z kasy zapomogowo-pożyczkowej
  • korzystanie z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych

Warto pamiętać, że praca strażnika to praca patrolowa w terenie i przy zmiennych warunkach atmosferycznych. Straż miejska oferuje pierwszą umowę o pracę na czas określony lub nieokreślony, co jest uzgadniane indywidualnie podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Nie szukamy superbohaterów! Szukamy ludzi z pasją, dla których dobro wspólne ma znaczenie – podkreśla Adam Kula, rzecznik prasowy gliwickich strażników.

Gdzie dostarczyć dokumenty? 

Termin składania dokumentów mija 24 stycznia 2025 roku. Planowany termin zatrudnienia to luty 2025 roku. Wymagane dokumenty to kwestionariusz osobowy, formularze oświadczeń i życiorys zawodowy CV. Dwa pierwsze są dostępne do pobrania w ogłoszeniu zamieszczonym na BIP.

Osoby zainteresowane powinny dostarczyć komplet dokumentów własnoręcznie podpisanych do siedziby Straży Miejskiej w Gliwicach (ul. Bolesława Śmiałego 2a, 44-121 Gliwice z dopiskiem na kopercie: „Kandydat na stanowisko urzędnicze SM-OR.110.1.2025”) lub przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: [email protected]. W przypadku złożenia dokumentów drogą elektroniczną należy podpisać dokumenty i wykonanie fotokopii. Pracownik Wydziału Organizacyjnego będzie się kontaktował w celu przekazania numeru referencyjnego.

Więcej szczegółów można znaleźć na stronie BIP gliwickiego urzędu.