Dodatkowe dofinansowanie na przebudowę „gierkówki w Częstochowie

i

Autor: Łukasz Kolewiński (UM Częstochowa)

Inwestycje

Przebudowa „gierkówki" w Częstochowie. Na koncie miasta dodatkowe pieniądze unijne. Kiedy finał prac?

2023-07-12 14:04

Kolejnych 21,5 mln zł środków unijnych pozyskała Częstochowa na trwającą przebudowę DK-91. Na jakim etapie jest przebudowa słynnej „gierkówki"? Zobaczcie NOWE ZDJĘCIA.

Trwa przebudowa „gierkówki" w Częstochowie. Kolejna dotacja z UE

Przebudowa al. Wojska Polskiego w Częstochowie to jedna z największych inwestycji drogowych w historii miasta. Możliwa dzięki środkom z unii europejskiej. Właśnie wpłynęło kolejne dofinansowanie, w kwocie 21,5 mln zł. 

- Dzięki obecnej dotacji oraz uzyskanym wcześniej środkom na budowę trzech dwupoziomowych skrzyżowań z Komisji Europejskiej oraz pięciu kładek dla pieszych z subwencji ogólnej budżetu państwa, mamy już ok. 65 mln zł dodatkowego wsparcia – mówi prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk.

– Wraz ze zdobytą na etapie przygotowań do inwestycji unijną dotacją w wysokości 160 mln zł, wartość zewnętrznego dofinansowania wzrasta obecnie do ok. 225 mln zł - dodaje.

Co dzieje się na placu budowy?

Kontynuowane są prace przy wzmocnieniu podłoża najazdów estakad przy ul. Legionów i alei Pokoju. Będzie też kończona budowa najazdów na estakadę przy ul. Krakowskiej (gdzie widoczny już jest zarys docelowego układu drogowego) oraz mostów nad rzeką Wartą. Wykonywane będą roboty związane z budową chodników i dróg rowerowych.

W najbliższych tygodniach wykonawca przewiduje dalsze prace związane z odwodnieniem oraz przygotowaniem kolejnych odcinków drogi do układania warstw bitumicznych. Rozpoczyna się montaż ustroju nośnego kładek dla pieszych przy ul. Mireckiego i Okrzei (elementy konstrukcji stalowej są montowane na ziemi, a za kilka-kilkanaście dni konstrukcja osadzana będzie na filarach).

Wykonawca rozpoczął montaż elementów ekranów akustycznych - w słupach montowane są już podwaliny betonowe. Do czasu przystąpienia do układania ostatniej warstwy (ścieralnej) nawierzchni zakończyć trzeba wszystkie prace związane z przebudową kolidujących urządzeń infrastruktury podziemnej oraz z odwodnieniem, budową nasypów i najazdów obiektów.

Warstwa ścieralna będzie ostatnim etapem robót budowlanych przed pracami wykończeniowymi (zagospodarowanie zieleni, organizacja ruchu itp.).

Na dokończenie przebudowy DK-91 firmie NDI pozostało pół roku. Dofinansowanie pozyskano na podstawie umowy z NFOŚiGW na prace odwodnieniowe związane z inwestycją.

Wiadomości ze Śląska

i

Autor: Archiwum Eski Link: https://www.eska.pl/slaskie/