W Dąbrowie Górniczej trwa budowa nowego wiaduktu kolejowego.

i

Autor: Nowak-Mosty / Facebook

Powstaje drugi tunel w Dąbrowie Górniczej. Zastąpi rogatki ZDJĘCIA

W Dąbrowie Górniczej trwa budowa nowego wiaduktu kolejowego. Wykonawca pochwalił się zdjęciami z miejsca budowy. Za kilka miesięcy kierowcy zamiast stać na rogatkach, pojadą tunelem.

W Dąbrowie Górniczej – Gołonogu trwa budowa centrum przesiadkowego i nowego wiaduktu kolejowego. Dzięki inwestycji kierowcy nie będą musieli czekać na przejazd pociągu, bo pokonają torowisko, przejeżdżając pod nim.

W okolicy stacji kolejowej powstaje też nowy układ komunikacyjny z nowymi drogami i rondami. W kolejnym etapie prac powstaną również nowe miejsca parkingowe.

Zobacz zdjęcia z placu budowy

Dąbrowa Górnicza - Gołonóg: Prace trwają

Od niedzieli, 11 grudnia 2022 r., podróżujący koleją mogą korzystać z drugiego, nowego peronu. Mimo wszystko prace nie są na finiszu. Nic nie wskazuje jednak, że cokolwiek stanie na przeszkodzie wykonawcy Nowak-Mosty. W mediach społecznościowych wykonawca informuje, że nie straszne są mu niskie temperatury.

Specjalnie dobrana receptura zarobu betonowego wraz z odpowiednimi domieszkami chemicznymi oraz wcześniejsze podgrzanie mieszanki sprawia, że ujemne temperatury nie są straszne naszym betonom. Dzięki temu możemy w dniu dzisiejszym wylać ponad 300 kubików betonu płyty dennej pod obiektem WK-1 na budowie centrum przesiadkowego Dąbrowa Górnicza Gołonóg. Ten masywny żelbetowy element przeniesie na grunt obciążenia od ruchu samochodowego oraz zatrzyma napór wody gruntowej, której uwierzcie nam jest tutaj sporo – informuje wykonawca inwestycji Nowak-Mosty

Podróżni dalej muszą zachowywać szczególną ostrożność. Właśnie przez to, że w okolicy peronu prowadzone są roboty. - A co słychać na górze powyżej wykopu? Zakończyliśmy roboty torowe i sieciowe w stacji co oznacza, że zlikwidowane zostało wąskie gardło kolejowe na odcinku od Ząbkowic do Centrum i dalej w stronę Katowic. Z początkiem tygodnia wraz z nowym rozkładem jazdy PKP uruchomiliśmy dla podróżnych również nowy peron krawędziowy numer 1. Na chwilę obecną dojście do peronu dostępne jest tylko z poziomu istniejącego terenu, ale pracujemy w pocie czoła by jak najszybciej udostępnić przejście podziemne pomiędzy peronami. Jak zwykle apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności w pobliżu przejazdu i stacji kolejowej, to nadal jeden wielki plac budowy – dodaje wykonawca.

Zakończenie tego etapu prac, planowane jest na drugi kwartał 2023 roku.