Remont linii kolejowej Pszczyna-Żory. Jest wykonawca
Zły stan torów i nierówności na czynnych szkodach górniczych - to główne powody decyzji PKP PLK o remoncie linii kolejowej Pszczyna – Żory. Połączeniem kursują np. pociągi Kolei Śląskich relacji Bielsko-Biała – Rybnik. W przetargu wybrano ofertę złożoną przez Budimex za 317,9 mln zł brutto.
Spółka podaje w dokumentach przetargowych, że prace obejmą ok. 20 km linii nr 148 oraz krótki odcinek linii nr 159 w Żorach. Wymieniona będzie na nową nawierzchnia torowa, 14 rozjazdów, sieć trakcyjna, przejazdy kolejowo-drogowe, wybudowane zostaną nowe obiekty inżynieryjne.
Prace zgodnie z planem mają potrwać ponad trzy lata
Nawierzchnia kolejowa na większości odcinka Pszczyna – Żory pochodzi z 1974 r., a sieć trakcyjna z 1982 r.
Znajduje się tam 27 obiektów inżynieryjnych, w tym 6 mostów kolejowych i 21 przepustów kolejowych. Obiekty te powstały w większości w latach 30. ub. wieku, w okresie budowy linii. Linię przecina 17 przejazdów kolejowo-drogowych. Ruch pasażerski obsługiwany jest na stacji Suszec i czterech przystankach: Pszczyna Czarków, Radostowice, Suszec Kopalnia i Suszec Rudziczka.
Remont ma być zrealizowany w ciągu trzech lat i trzech miesięcy.