Przejście powstało w rejonie ul. Długiej i przebiega pod ul. Oświęcimską. W tunelu został wybudowany chodnik z kostki brukowej o szerokości 1,5m. i drukierunkowa ścieżka rowerowa o szerokości 2,5m. Dzięki temu piesi i rowerzyści będą mogli bezpiecznie przedostać się na drugą stronę drogi. Zyskają też kierowcy, bo nie będą musieli zatrzymywać się przed pasami, a to oznacza poprawę płynności ruchu i ograniczenie ryzyka wypadków na tej ruchliwej trasie.
W ramach inwestycji powstaje jeszcze jedno przejście podziemne, które zlokalizowane jest w rejonie ul. Kościelnej. Jednak na jego uruchomienie trzeba poczekać do chwili zakończenia prac przy budowie nowego układu drogowego. Chodzi o dokończenie przebudowy ul. Głównej w rejonie bezkolizyjnego węzła łączącego DK44 z ulicami Mysłowicką, Kościelną i Główną, który docelowo rozdzieli ruch lokalny od tranzytowego.
Przypomnijmy, że od grudnia ubiegłego roku kierowcy mogą już korzystać z nowego fragmentu trasy DK44, który częściowo przebiega górą obiektu. Dodatkowo na całym odcinku trasy droga została kompleksowo zmodernizowana: ułożono docelową nawierzchnie ścieralną oraz wykonano oznakowanie pionowe i poziome.
Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość inwestycji zgodnie z umowa o dofinansowanie projektu to ok. 132 mln zł, z czego aż 85 proc. wydatków kwalifikowanych stanowi dofinansowanie z UE.
Planowo modernizacja DK44 ma się zakończyć w czerwcu 2020 roku.