Nowy plan budowy ostatniego odcinka trasy N-S w Rudzie Śląskiej

i

Autor: UM Ruda Śląska Nowy plan budowy ostatniego odcinka trasy N-S w Rudzie Śląskiej

Budowa ostatniego odcinka trasy N-S w Rudzie Śląskiej podzielona na dwa etapy

Jolanta Skwaradowska 2020-02-21 17:36

Budowa ostatniego odcinka trasy N-S w Rudzie Śląskiej, zostanie podzielona na dwa etapy. Podpisana została już umowa z zespołem projektowym, który wykona podział dokumentacji, przygotowanej wcześniej pod kątem jednego etapu. W takiej formule inwestycji nie udało się zrealizować, ponieważ najtańsza oferta znacznie przekraczała kwoty jakie miasto miało zarezerwowane na ten cel w budżecie.

Budowa ostatniego odcinka trasy N-S została podzielona na dwa etapy. Chodzi o odcinek od ul. Kokota do zjazdu z autostrady A4. Jego realizacja zostanie podzielona na dwa etapy. Pierwszy obejmie część drogi między ul. Kokota i ul. Bielszowicką wraz z węzłem, a także przebudowę ulicy Bielszowickiej od węzła z trasą N-S do ul. 1-go Maja, rondo na skrzyżowaniu ulic Bielszowickiej i 1-go Maja oraz odcinek ul. 1-go Maja od skrzyżowania z ul. Bielszowicką do ulicy Gabora. Drugi etap to odcinek trasy N-S od ul. Bielszowickiej do węzła z autostradą A-4 wraz z przebudową ul. 1-go Maja od autostrady A-4 do ul. Wyzwolenia.

- Budowa tego odcinka została podzielona na dwa etapy, ponieważ kwoty jakie zostały podane w przetargu na budowę tej drogi były wielokrotnie wyższe od środków jakie miasto miało zarezerwowane na ten cel w budżecie - mówi Krzysztof Mejer vice prezydent Rudy Ślaskiej. Zakładamy, że pełną dokumentację dla odcinka od ulicy Kokota do Bielszowickiej i 1 Maja będziemy mieli w okolicach października. W grudniu ogłosimy przetarg na wykonawcę prac budowlanych i zakładamy, że najpóźniej w lipcu 2021 roku firma wejdzie na plac budowy. Natomiast zakończenie budowy tego odcinka planowane jest na czerwiec 2023 roku - dodaje Mejer.

Przypomnijmy, że do tej pory w Rudzie Śląskiej zrealizowane zostały już trzy odcinki trasy N-S. Mają one długość ok. 3,4 km. Pierwszy został przekazany do użytkowania na początku 2013 roku. Prowadzi on od ul. 1 Maja, czyli drogi nr 925, do Drogowej Trasy Średnicowej, wraz z węzłem dwupoziomowym z ul. 1 Maja. Jego budowa kosztowała ponad 48 mln zł.

Kolejny odcinek do użytkowania przekazany został w sierpniu 2016 roku. Prowadzi on od ul. 1 Maja do ul. Bukowej. Wraz z tą inwestycją dodatkowo wykonane zostało 1,5 km drogowego połączenia ul. Bukowej z ul. ks. Niedzieli. Ta inwestycja kosztowała ponad 60 mln zł. Trzeci etap trasy N-S do użytku oddany został jesienią 2018 r. 1,4 km odcinek przebiega od ul. Bukowej do ul. Kokota. Jego realizacja kosztowała blisko 54 mln zł.