Tramwajem nr 15 dojedziemy wkrótce do Zagłębiowskiego Parku Sportowego
Budowa 3,5 kilometrowego odcinka, którym będzie kursować tramwaj nr 15, wchodzi w końcową fazę. Budowa rozpoczęła się w pierwszej połowie 2020 roku i ma być przedłużeniem trasy, jaką codziennie pokonuje tramwaj nr 15. Przypomnijmy, ta linia obsługuje Katowice i Sosnowiec na odcinku Katowice pl. Wolności - Sosnowiec Zagórze pętla. Jego trasa liczy 15 km. Na budowanym właśnie odcinku liczącym 3,5 km powstanie sześć nowych przystanków. Trasa będzie przebiegać od pętli w Zagórzu poprzez dwupoziomowe skrzyżowanie z ul. Braci Mieroszewskich (tunelem pod jezdnią), nieużytki do al. Wolności, ul. ks. Blachnickiego i dalej wzdłuż ul. Białostockiej, al. Paderewskiego i ul. Marszałka Rydza Śmigłego do ronda Jana Pawła II, gdzie powstaje pętla tramwajowa, a w pobliżu jest Zagłębiowski Park Sportowy
- Obecnie wykonywane są prace wykończeniowe budynku podstacji trakcyjnej oraz te związane z układem zasilania trakcji i zbrojeniem sieci napowietrznej. Do końca listopada będą prowadzone też roboty brukarskie na peronach, chodnikach i ścieżce rowerowej - powiedział nam rzecznik Tramwajów Śląskich Andrzej Zowada
.
Kiedy pojedziemy wydłużoną w Sosnowcu linią nr 15?
Wśród prac wykończeniowych realizowane będą także m.in.: plantowanie i humusowanie zieleńców oraz nasadzenia krzewów i drzew; wypełnienia i uzupełnienia torowiska tramwajowego kruszywem granitowym; szlifowanie szyn przed dopuszczeniem do ruchu po przejazdach testowych.
Równolegle z pracami wykończeniowymi generalny wykonawca przygotowuje dokumentację powykonawczą.
Pierwsze przejazdy testowe planowane są już pod koniec listopada. Koszt inwestycji to ponad 88 milionów złotych.