Szokujące zachowanie na przejeździe kolejowym w Mysłowicach
W miniony piątek 25 kwietnia policjanci z mysłowickiej drogówki patrolowali rejon ulicy Piastów Śląskich w Mysłowicach, gdy zauważyli niebezpieczne zachowanie kierującej hyundaiem. Patrol stał przed zamkniętym przejazdem kolejowym, przez który przejeżdżał pociąg towarowy. W pewnym momencie policjanci zauważyli pojazd, który wjechał na przejazd pomimo nadawanego czerwonego światła i faktu, że zapory nie zostały w pełni podniesione.
Policjanci szybko interweniowali wobec 40-letniej kierującej, która dopuściła się skrajnie nieodpowiedzialnego zachowania. Kobieta otrzymała surowa karę w postaci mandatu w wysokości 2 tys. zł, a na jej konto wpłynęło 15 punktów karnych.
- Apelujemy do wszystkich kierujących, by w tak niebezpiecznych miejscach zwracać szczególną uwagę na to, czy przejazd przez torowisko jest już możliwy. Ku przestrodze załączamy nagranie z kamer monitoringu - apelują mysłowiccy policjanci.
Policjanci opublikowali nagranie z całego zdarzenia ku przestrodze dla innych kierujących. Można je zobaczyć TUTAJ.
Obowiązki i zakazy dla kierujących zbliżających się do przejazdu kolejowego
Policja przypomina również o obowiązkach i zakazach, które dotyczą kierujących zbliżających się do przejazdu kolejowego. Zgodnie z przepisami, kierujący pojazdem jest obowiązany:
- zachować szczególną ostrożność - zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd,
- przed wjechaniem na tory upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli widoczność jest ograniczona,
- prowadzić pojazd z taką prędkością, aby mógł go zatrzymać w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające lub dawany sygnał zabrania wjazdu na przejazd,
- w razie unieruchomienia pojazdu na przejeździe kolejowym niezwłocznie usunąć go z przejazdu, a jeżeli nie jest to możliwe, ostrzec kierującego pojazdem szynowym o niebezpieczeństwie.
Zabronione jest natomiast:
- objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone,
- wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy,
- wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim,
- omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.
