Kasownik ZTM

i

Autor: ZTM

Transport

Nie działają kasowniki w autobusach i tramwajach. Pilny komunikat ZTM na Śląsku

We wtorek, 20 sierpnia, mogą występować przerwy w działaniu infolinii oraz elektronicznych kasowników w niektórych miejskich autobusach, tramwajach i trolejbusach ZTM na Śląsku. Jest oficjalny komunikat w sprawie awarii.

We wtorek wcześnie rano Zarząd Transportu Metropolitalnego w Katowicach opublikował pilny komunikat dotyczący awarii w niektórych autobusach, tramwajach i trolejbusach. Chodzi o utrudnienia dla podróżnych, którzy korzystają z elektronicznych kasowników oraz tych, którzy chcą się połączyć z infolinią.

Komunikat ZTM Katowice o awarii kasowników

20 sierpnia mogą występować przerwy w działaniu infolinii oraz elektronicznych kasowników w niektórych autobusach, tramwajach i trolejbusach - brzmi komunikat ZTM.

ZTM Przypomina także, że w przypadku przerwy w działaniu elektronicznych kasowników pasażer może nadal jechać wybranych środkiem transportu, a uprawnienie do podróży uzyskuje na podstawie posiadanych na karcie biletów elektronicznych lub środków. Te środki może w każdej chwili sprawdzić kontroler, gdyż pasażer ma obowiązek przedstawić je w swojej aplikacji.

Jednocześnie ZTM wskazuje, że podróżni mogą korzystać z kasowników umożliwiających skasowanie tradycyjnych jednorazowych biletów papierowych lub zakupić bilety przez aplikacje mobilne.

Dlaczego nie działa infolinia ZTM?

ZTM podaje także, że dzisiaj nieczynna będzie infolinia. W przypadku przerwy w działaniu infolinii ta tymczasowo czynna będzie pod numerem 573 795 916 (koszt połączenia zgodny z taryfą operatora).

Na razie nie wiadomo, jak długo potrwa awaria systemów elektronicznych ZTM.

Pracujemy z dostawcą systemu nad przywróceniem pełnej funkcjonalności wszystkich urządzeń. Przepraszamy pasażerów za te niedogodności - informuje ZTM.

Awaria ZTM się powtarza

To już kolejna duża awaria systemów elektronicznych w systemie transportu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. 

Od 7 do 21 lutego 2023 roku, ZTM informował, że system elektroniczny został zaatakowany przez hakerów. W związku z cyberatakiem przestały działać biletomaty, tablice informacyjne na przystankach i portal ŚKUP.

Kolejna awaria miała miejsce kilka miesięcy później. W maju pasażerowie autobusów, tramwajów i Kolei Śląskich, którzy na co dzień posługują się biletami z aplikacji Mobilny ŚKUP nie mogli się zalogować do systemu. 

Wydawało się, że po zmianie operatora, awarie ustąpią.

Najdłuższe linie tramwajowe są w województwie śląskim

Zobacz koniecznie