Przyszły rok w sosnowieckiej Plejadzie minie pod znakiem zmian i to takich, na które od dłuższego czasu czekali klienci. Za techniczną stronę zmian modernizacyjnych centrum odpowiedzialny jest zespół z działu Project & Development Services Cushman & Wakefield.
Obecnie gotowy jest projekt koncepcyjny i wykonawczy, przetarg na generalnego wykonawcę jest już w fazie końcowej, brakuje tylko pozwolenia na przebudowę. Wszystkie formalności powinny się zakończyć na przełomie roku, a w styczniu ruszy przebudowa zamkniętej części budynku. Docelowo powstanie tam nowoczesna strefa gastronomiczna i strefa zabaw dla dzieci.
Zadbamy również o poszerzenie oferty najemców, zarówno w strefie gastronomicznej, jak i handlowej. Chcemy wzmocnić naszą ofertę rozrywkową, która odpowie na potrzeby okolicznych mieszkańców. W ostatnich latach w sąsiedztwie centrum powstało wiele nowych osiedli zamieszkiwanych głównie przez rodziny z dziećmi, co potwierdzają badania GFK. Naszym celem jest zaoferowanie im nie tylko atrakcyjnych zakupów, ale także przestrzeni do rekreacji i rozrywki – mówi Magdalena Gniazdowska, Retail Leasing Manager w firmie Cushman & Wakefield, która zarządza obiektem.
Dalsze inwestycje są możliwe dzięki dobrym wynikom, którymi może się pochwalić Plejada. W ostatnich miesiącach zarządca centrum z powodzeniem renegocjował umowy najmu z najemcami. Na dalszą współpracę zdecydowały się m.in. marki Reserved, Cropp i House, firmy Euro RTV i AGD, Swiss, Alior Express, Pierre Cardin, Drogeria Natura oraz piekarnia Złoty Róg. A w kilku przypadkach – Rossmann i Sinsay – najemcy zdecydowali się zwiększyć wynajmowaną powierzchnię.
To dla nas ważny sygnał zaufania i dowód na to, że obrana strategia odpowiada na potrzeby zarówno klientów, jak i partnerów biznesowych. W nadchodzącym roku planujemy również powitanie nowych marek, które wzbogacą ofertę centrum i przyciągną jeszcze większą liczbę odwiedzających - dodaje Magdalena Gniazdowska, Retail Leasing Manager, Cushman & Wakefield.
Ewakuacja centrum handlowego Silesia City Center w Katowicach
Zmiany budowlane i marketingowe w CH Plejada
Ale to nie koniec zmian. Po pierwszej fazie przebudowy rozpocznie się druga, w ramach której wyremontowana zostanie fasada wejściowa oraz część centrum. Zmiany dosięgną również działań marketingowych, które będą jeszcze lepiej dopasowane do nowej i obecnej grupy docelowej.
Dodatkowo wdrożymy nowoczesny system reklamy wewnętrznej, zaktualizujemy stronę internetową, a także opracujemy nową strategię marketingową i pozycjonowanie, które będą wspierały dalszy rozwój centrum – mówi Paula Bartosik, Dyrektor Centrum Handlowego Plejada w Sosnowcu, Asset Services, Cushman & Wakefield.
CH Plejada w Sosnowcu mieści się przy ul. Staszica 8 B w Sosnowcu. Ma powierzchnię 40 tys. m kw., z czego powierzchnia użytkowa to 36 tys. m kw. W środku mieści się łącznie ponad 80 sklepów, a także punkty usługowe, strefy gastronomiczne i rozrywkowe. Na zewnątrz znajdziemy parking z 1350 miejscami parkingowymi, dwie stacje paliw i myjnię samochodową.