M&M’s wycofuje żeńskie cukierki ze swoich reklam
Nie tak dawno producent cukierków M&M's rozpoczął sprzedaż limitowanej edycji, która miała za zadanie "celebrować” kobiety "przełamujące bariery".
Na opakowaniu kobiece postaci - w kolorach zielonym, brązowym i fioletowym - dodatkowo zostało obrócone do góry nogami. Chodziło o to, żeby wspierać kobiety, które "wywracają status quo".
Kobiecy pierwiastek w reklamach M&M's nie wszystkim się jednak spodobał - zwłaszcza komentatorom z prawej sceny politycznej w Stanach Zjednoczonych.
Tucker Carlson, jeden z czołowych komentatorów Fox News, stwierdził, że nowe M&M’s promują kulturę "woke" (kulturę przebudzenia) i są także elementem "wojny kulturowej" w USA.
Co ciekawe - producentowi cukierków oberwało się również za to, że obecne wcześniej w reklamach dwie kobiece postaci - zielona i brązowa M&M’s - zmieniły nieco swój wygląd.
Pierwsza z nich zaczęła nosić trampki, a drugiej skrócono wysokość obcasów. Carlson dodał, że przez to teraz wyglądają one "mniej seksownie".
Koncern Mars Wirgley, właściciel marki M&M’s, postanowił więc przerwać tę kampanię reklamową. Wydał też oświadczenie.
"W ciągu ostatniego roku wprowadziliśmy pewne zmiany w naszych ukochanych bohaterach. Nie wiedzieliśmy, czy ktokolwiek to zauważy. Zdecydowanie nie myśleliśmy, że to „rozniesie” internet. Ale teraz to rozumiemy — nawet buty słodyczy mogą polaryzować. To jest ostatnia rzecz, którą chciało M&M's, ponieważ my chcemy łączyć ludzi"
- czytamy w komunikacie udostępnionym w mediach społecznościowych.