Kolejne tony azbestu znikną z Rudy Śląskiej

i

Autor: commons.wikimedia.org Kolejne tony azbestu znikną z Rudy Śląskiej

Kolejne tony azbestu znikną z Rudy Śląskiej

2020-03-02 12:26

Do 16 marca do Urzędu Miasta w Rudzie Śląskiej mogą zgłaszać się mieszkańcy, którzy chcą usunąć ze swoich posesji azbest. Miasto pomoże im w pozbyć się tego kłopotu.

Do 16 marca br. do Urzędu Miasta mogą zgłaszać się mieszkańcy Rudy Śląskiej, którzy chcą w tym roku usunąć ze swoich posesji azbest. Miasto wystąpi w ich imieniu z wnioskiem o dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska. Dofinansowanie może wynieść nawet 100% kosztów. W ubiegłym roku udało się w ten sposób usunąć 6,5 t wyrobów z azbestem.

Projekt skierowany jest do osób fizycznych będących właścicielami obiektów, na których wykorzystywane były wyroby zawierające azbest.  Wykonawcą prac będzie jeden przedsiębiorca, wybrany przez miasto w przetargu. Natomiast ewentualne wydatki związane z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych, elewacji czy innych elementów budowlanych leżą po stronie właścicieli nieruchomości. Przed przystąpieniem do prac wnioskodawcy będą musieli zgłosić roboty budowlane lub wystąpić o pozwolenie na budowę, zgodnie z obowiązującym prawem budowlanym. Aby wziąć udział w programie właściciele nieruchomości nie mogą zalegać ze zobowiązaniami podatkowymi i opłatami za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Zainteresowani powinni do 16 marca br. złożyć w Urzędzie Miasta wniosek, który można otrzymać w Biurze Obsługi Mieszkańców (plac Jana Pawła II 6) lub pobrać ze strony internetowej www.rudaslaska.pl w zakładce „Ruda Śląska” - „Ochrona środowiska – „Usuwanie azbestu”, gdzie dostępny jest również regulamin programu. Wniosek należy złożyć wraz z załącznikami i kolorowym zdjęciem obiektu, z którego planowany jest demontaż azbestu lub miejsca już zdemontowanego azbestu.