Klimatyzacja, gniazda USB, moduły Wi-Fi, monitoring i ułatwienia dla osób niepełnosprawnych - tak wyposażone są nowe tramwaje, jakie wyjeżdżają na śląskie i zagłębiowskie tory. Do zajezdni tramwajowej w Katowicach Zawodziu ostatnio dotarł transport z pierwszym nowym 32 metrowym wagonem z serii 2012N-10. To pierwszy z ośmiu tego typu wagonów produkowanych na zlecenie spółki Tramwaje Śląskie przez firmę Pesa Bydgoszcz. Wcześniej na Śląsk dotarły krótsze 25-metrowe wagony, które już wożą pasażerów. Kolejne są w trakcie produkcji.
Laweta z nowym 32-metrowym wagonem dotarła do zajezdni w Katowicach w weekend. Tu wagon będzie przygotowywany do badań homologacyjnych. – Podobnie jak w przypadku wagonów krótszych dynamiczne badania homologacyjne zostaną przeprowadzone na naszej infrastrukturze. Odbiory rozpoczną się oczywiście po uzyskaniu świadectwa homologacji – mówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Dostawy wagonów dla spółki Tramwaje Śląskie stopniowo są realizowane. – W serii tramwajów 25-metrowych producent dostarczył do tej pory 9 wagonów, z których 2 wożą pasażerów na linii nr 36, 2 od poniedziałku wyjechały na linię nr 16, 3 kolejne są już odebrane i służą jako wozy szkoleniowe a 2 przywiezione w tym tygodniu czekają na odbiory – wylicza Andrzej Zowada.
W sumie Tramwaje Ślaskie zamówiły 35 nowych tramwajów: 27 wagonów 25-metrowych oraz 8 pojazdów 32-metrowych. Wyposażenie tych tramwajów obejmuje m.in.: klimatyzację przedziału pasażerskiego, gniazda USB dostępne dla pasażerów, moduły Wi-Fi, monitoring, głosowy i wizualny system informacji pasażerskiej, ułatwienia dla osób niepełnosprawnych i nowoczesny, energooszczędny napęd.