Katowice szukają sponsora dla Areny Katowice. Warunek? Ma mieć wizje i ambicje. I 5 mln zł

2025-07-16 7:42

Spółka Stadion Miejski Katowice Sp. z o.o. ogłosiła konkurs na sponsora tytularnego dla Areny Katowice. Sponsoring ma objąć kompleks sportowy, łączący stadion piłkarski, na którym swoje mecze rozgrywa GKS KAtowice, i halę widowiskowo-sportową.

Katowice szukają sponsora dla Areny Katowice. Warunek? Ma mieć wizje i ambicje

i

Autor: KAW/ Materiały prasowe Katowice szukają sponsora dla Areny Katowice. Warunek? Ma mieć wizje i ambicje

Arena Katowice szuka sponsora z wizją

Naszym celem jest znalezienie partnera, który wniesie wspólne wartości i pomoże współtworzyć otwartą przestrzeń dla miasta i jego mieszkańców. Tytularny sponsoring Areny Katowice to nie tylko prestiż, ale też współodpowiedzialność za rozwój wyjątkowego miejsca, które rocznie może przyciągać nawet 300 tysięcy osób lub 800 dziennie, czyli dwa razy więcej niż jednorazowo mieści się w samolocie Boeing - mówi Paweł Cebula, prezes zarządu Areny Katowice.

Jak podkreśla prezes, nazwa może się pojawiać też w przekazach medialnych, d relacji telewizyjnych i livestreamów, przez media społecznościowe i newsy, aż po tysiące wyników wyszukiwań w Google.

Lokalizacja i funkcje Areny robią wrażenie

Jak przekonują władze miasta, Arena Katowice ma szansę stać się symbolem aktywności, nowoczesności i dumy regionalnej. Powstała w strategicznej lokalizacji przy ulicy Nowa Bukowa 1, w dzielnicy Załęska Hałda. Sąsiedztwo autostrady A4 oraz węzłów drogowych DTŚ, Murckowska i Bocheńskiego zapewnia doskonałą widoczność i szybki dojazd z centrum Katowic.

Inwestycja zrealizowana za blisko 340 milionów złotych obejmuje stadion piłkarski z widownią na 15 048 miejsc, przystosowany do organizacji meczów ligowych oraz międzynarodowych, zgodnie z wymogami PZPN, UEFA i FIFA. Stadion umożliwia również realizację koncertów dla nawet 20 tysięcy uczestników. Z kolei hala widowiskowo-sportowa mieści ponad 3 tysiące widzów i jest przystosowana do rozgrywek koszykówki, siatkówki, piłki ręcznej oraz organizacji koncertów, eventów i targów.

Architektura kompleksu nawiązuje do brytyjskiego ducha aren piłkarskich, łącząc kompaktowość z nowoczesnymi technologiami. Kompleks oferuje rozbudowaną infrastrukturę komercyjną, w tym dziewięć punktów gastronomiczne, sklep, cztery sale konferencyjne, strefę hotelową z siedemnastoma pokojami i trzynaście loży VIP w hali. Dodatkowo w skład inwestycji wchodzi kompleks treningowy z dwoma pełnowymiarowymi boiskami naturalnymi oraz zapleczem organizacyjnym.

Co zyska sponsor Areny Katowice?

Lokalizacja Areny Katowice oraz planowany charakter wydarzeń wskazują na jej duży potencjał jako nowego miejsca spotkań. Obiekt może przyciągać znaczną liczbę uczestników i widzów. Planowane transmisje telewizyjne oraz działania w przestrzeni cyfrowej mogą zapewnić dodatkową widoczność. W dłuższej perspektywie możliwe jest również umocnienie obecności sponsora tytularnego w świadomości mieszkańców oraz wizerunku miasta.

Przyznane sponsorowi prawa obejmą między innymi możliwość nadania pierwszej historycznej nazwy obiektowi, pełne prawo do kształtowania tej nazwy, ekspozycję logo i materiałów promocyjnych wewnątrz i na zewnątrz kompleksu oraz wykorzystanie wizerunku Areny w kampaniach marketingowych.

Minimalna wartość umowy sponsoringowej została ustalona na poziomie 5 milionów złotych netto.

Śląsk Radio ESKA Google News