Następnie zostanie podpisana umowa z wykonawcą na okres od 1 kwietnia do 31 sierpnia bieżącego roku. I choć kontrakt może być przedłużony, uwagę zwraca krótki czas obowiązywania. Jak wyjaśnia miasto, wynika to z faktu, że w tym roku ma zacząć funkcjonować system roweru metropolitalnego, który obejmie miasta Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
Ogłoszony przez Katowice przetarg zakłada, że w tym roku pojawi się 113 stacji miejskich, a dodatkowo stacje firm i instytucji partnerskich programu. Standardowo na stację rowerową składa się terminal pozwalający na wypożyczenie i zwrot roweru, 12 stojaków i 8 rowerów.
Wyjątek stanowi stacja „Katowice Rynek”, która podobnie jak w latach ubiegłych, będzie większa. Tam na podróżnych czeka aż 20 stojaków i 10 rowerów. Ponadto do dyspozycji mieszkańców będzie 20 rowerów cargo, czyli takich, które udźwigną ładunku o masie do 100 kg lub czwórkę dzieci.
Samo wypożyczanie rowerów uproszczono dzięki mobilnej aplikacji, która pozwala na rejestrację, wypożyczenie i zwrot jednośladu bez konieczności korzystani z terminala. Aby wypożyczyć rower, wystarczy zarejestrować się w systemie, a następnie postępować zgodnie z instrukcjami.
Statystyki roweru miejskiego. Najpopularniejsza stacja jest na rynku
W ostatnim sezonie zarejestrowało się ponad 15,5 tys. nowych użytkowników, co daje łącznie ponad 117 tys. użytkowników.W ubiegłym roku najwięcej rowerów wypożyczono w czerwcu - ponad 41 tys. razy. Najczęściej korzystano ze stacji Katowice-Rynek, która zanotowała prawie 9,5 tys. wypożyczeń.
Natomiast trasą, która wśród wypożyczających jest najpopularniejsza, jest droga ze wspomnianego przystanku do KTBS-Krasińskiego. Połączenie między stacjami odnotowało ponad 500 kursów w sezonie.
Rekordzista skorzystał w poprzednim sezonie z systemu aż 487 razy. Natomiast rower, który wypożyczano najczęściej był w użytku 492 razy.