Teatr Żelazny działa w budynku dworca PKP w Katowicach-Piotrowicach. Kameralna scena zyskała wierne grono wielbicieli. Z powodu wiosennego lockdownu związanego z pandemią koronawirusa obiekt policzył straty i wyszła gigantyczna suma- 700 tys złotych. Twórcy kulturalnego obiektu się nie poddali. W czasie gdy teatr nie mógł wystawiać na swoich deskach sztuk teatralnych jego właściciele otworzyli warzywniak.
– Dziś stoimy przed podobnym problemem. Sytuacja jest dramatyczna. Teatr znowu z powodu szalejącego wirusa musimy zamknąć. Grozi nam zagłada – podobnie jak wszystkim innym niezależnym teatrom oraz takim branżom jak gastronomia, turystyka , hotelarstwo. Nie poddajemy się- ale bez wsparcia ludzi dobrej woli nie damy rady utrzymać teatru- mówią Marta Marzęcka-Wiśniewska oraz jej mąż Piotr Wiśniewski, właściciele niezwykłej sceny w Katowicach.
W związku z trudną sytuacją Teatr Żelazny wystosował apel na PATRONITE czyli platformie crowfoundingowej:
„Kochani Widzowie,
Myśleliśmy, że najtrudniejszy czas mamy za sobą. W czasie wiosennego lockdown'u, wspieraliście nas przekładając bilety na lepsze czasy ale także robiąc zakupy w warzywniaku, który otworzyliśmy, by mógł utrzymać teatr i pracowników.
Robimy wszystko, by nadal grać jednak obostrzenia związane z liczbą sprzedawanych miejsc na widowni są zbyt niskie. Jak wiecie zawsze działaliśmy tak, by teatr był niezależny, także finansowo. Utrzymywaliśmy się z własnych wpływów, a ponieważ jest to rzadkość w świecie teatralnym, było powodem do dumy.
Obecna sytuacja teatru jest krytyczna i grozi mu trwałe zamknięcie. Dlatego chcemy was prosić o pomoc… „
Klikając na link - (https://patronite.pl/teatrzelaznyzobaczycie) w prosty sposób deklarujemy jaką kwotą możemy wesprzeć. Co ważne w każdej chwili można zrezygnować z subskrybcji. Inicjatywa powstania i rozwój Teatru Żelaznego to ewenement na skalę kraju.
Twórcy Teatru Żelaznego dla ratowania sceny uruchomili również hurtownię oberiba.com.pl. To miejsce w sieci w którym można zamówić, a właściciele dowiozą świeże warzywa i owoce, które trudno znaleźć w marketach. Różnią się jakością i świeżością. Myślą też o wystawianiu sztuk teatralnych poprzez Internet.