Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przed remontem autostrady A1 Pyrzowice - Piekary Śląskie zleciła ekspertyzę. To ona ma odpowiedzieć na pytanie : Co jest przyczyną deformacji nawierzchni i w jaki sposób przeprowadzić jej naprawę?
– Budowa autostrady na tym znanym kierowco odcinku Autostrady A1 rozpoczęła się w 2009 roku. Trzy lata później piersi kierowcy mogli na nowo wybudowanej jezdni już się poruszać. Nierówności, pojawiały się w okresie gwarancyjnym w poprzednich latach, te największe systematycznie były usuwane. Niestety pojawiają się kolejne. Okres gwarancji się zakończył, tak więc uszkodzenia muszą zostać naprawione przez GDDKiA w ramach własnych środków finansowych. Ponieważ mamy tam do czynienia z silnymi pofałdowaniami nawierzchni- na tym odcinku A1 obowiązuje odcinkowe ograniczenia prędkości - do 110 km/h- wyjaśnia nam Marek Prusak z śląskiego oddziału GDDKiA.
Zamówiona ekspertyza i projekt naprawy autostrady A1 Piekary – Pyrzowice dotyczy w sumie ponad 16 km autostrady oraz 300-metrowego odcinka drogi ekspresowej S1 w obszarze węzła Pyrzowice.
Zakończenie prac projektowych zaplanowano na I kwartał 2024 r. Jeśli wszystko pójdzie z planem , to drogowcy wejdą na uszkodzony odcinek autostrady A1 na początku 2025 r.