Modernizacja infrastruktury tramwajowej za ponad 1,5 mld zł
Rzecznik Tramwajów Śląskich, Andrzej Zowada, wyjaśnił, że głównymi powodami wstrzymania ruchu tramwajowego są prace związane z dobudową drugiego toru na istniejącym odcinku jednotorowym przy ul. Tarnogórskiej, przebudową węzła rozjazdowego przy urzędzie miasta oraz demontażem starej i montażem nowej sieci trakcyjnej na całym odcinku. Te działania są częścią unijnego projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej o wartości przekraczającej 1,5 miliarda złotych.
Jak podają Tramwaje Śląskie, odcięcie od sieci zajezdni Stroszek zostanie skoordynowane z przywróceniem normalnej organizacji ruchu tramwajowego w Zabrzu, co umożliwi przeniesienie bieżącej obsługi ruchu tramwajów do zajezdni Gliwice.
- Z tego powodu od 18 września linie tramwajowe nr 30 i 49 zostaną zawieszone. Zamiast nich, wznowi się kursowanie linii nr 2 w relacji: Bytom Plac Sikorskiego – Gliwice Zajezdnia. Dla linii nr 9 i 17 wprowadzone zostaną nowe rozkłady jazdy, a także uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza T-49 w relacji: Bytom Plac Sikorskiego – Stroszek Zajezdnia.
Dodatkowo, aby zminimalizować niedogodności dla pasażerów, uruchomiona zostanie linia autobusowej komunikacji zastępczej T-56 na trasie: Bytom Plac Sikorskiego – Bytom Szkoła Medyczna. Dla linii zastępczych T-7, T-9 i T-10, które kursują z powodu prac w innych częściach sieci Tramwajów Śląskich, zostanie wprowadzony nowy rozkład jazdy.
Planowane wstrzymanie ruchu tramwajowego na odcinku między centrum Bytomia a zajezdnią Stroszek ma umożliwić przeprowadzenie szeregu niezbędnych prac, w tym przebudowę torowiska przy ul. Tarnogórskiej, dobudowę drugiego toru oraz przebudowę skrzyżowania ul. Tarnogórskiej z ul. Chrzanowskiego. W ramach tych działań nastąpi również demontaż starej sieci trakcyjnej i konstrukcji wsporczych, montaż nowych słupów trakcyjnych oraz uzbrojenie słupów
Należy także zaznaczyć, że prace na linii do Stroszka współfinansowane są ze środków unijnych. Wartość projektu, który obejmuje remonty około 100 kilometrów torowisk, budowę dwóch nowych odcinków linii tramwajowych oraz zakup 55 nowoczesnych tramwajów, znacząco przekroczyła pierwotne szacunki kosztów.
Polecany artykuł: