Wybudowany zostanie ponad kilometrowy odcinek drogi, która będzie połączeniem pomiędzy istniejącą Aleją Korfantego oraz ulicami Tarnopolską i Brygadzistów. Oprócz drogi, która znacznie odciąży ruch w śródmieściu oraz usprawni komunikację ze specjalną strefą ekonomiczną, mieszkańcy będą mogli korzystać także z nowych chodników czy ścieżek rowerowych. Nie zabraknie także obniżających poziom hałasu ekranów akustycznych oraz nowoczesnego i energooszczędnego oświetlenia LED.
Realizacja inwestycji nie byłaby możliwa gdyby miasto nie zawarło w 2017 roku umowy z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym. Linia kredytowa EBI pozwala na finansowanie udziału własnego na realizację tej inwestycji, który jest niemały i wynosi 13 mln zł – komentuje Danuta Bochyńska-Podloch, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Zabrzu.
Cieszę się, że możemy realizować swoją misję, między innymi wykonując takie zadania, w sercu Śląska, gdzie swoje silne korzenie ma także nasza firma – podkreślał podczas uroczystości podpisania umowy Krzysztof Szczepanik, dyrektor śląskiego oddziału Eurovia Polska SA.
Nowopowstający odcinek będzie wymagać przebudowy skrzyżowania Al. Korfantego z ulicą Heweliusza w formie ronda turbinowego. W ramach zadania powstaną także dwa obiekty mostowe: nad jarem po kolei piaskowej oraz nad ciekiem wodnym. Wybudowane zostaną również skrzyżowania z ul. 11 Listopada oraz z ulicą Mickiewicza. Rozbudowane zostanie także skrzyżowanie przedłużenia Al. Korfantego z ulicami Tarnopolską oraz Brygadzistów.
W pierwszej kolejności rozpoczynamy przebudowę sieci, właściwie będzie to najtrudniejszy etap z uwagi na możliwość wystąpienia kolizji istniejących sieci, co często zdarza się w tak zurbanizowanym terenie – informuje Ireneusz Janik z Eurovia. – Mam jednak nadzieję, że sprawnie przejdziemy ten etap prac i będziemy mogli przystąpić do robót w zakresie drogowym, budowy ronda i obiektów mostowych – wylicza Janik.
Jeszcze w tym roku planowane jest powstanie ronda przy ul. Tarnopolskiej, co związane jest z realizowaną równolegle (jako osobne zadanie) inwestycją w zakresie sieci tramwajowej. Roboty bitumiczne planowane są na przyszły rok, po zakończeniu budowy obiektów inżynieryjnych.
Całkowita wartość zadania to 42 mln zł. Na ten cel Zabrze pozyskało aż 30 mln zł w ramach Programu Inwestycji Strategicznych Nowego Ładu - Małgorzata Mańka-Szulik, prezydent Zabrza
Przedłużenie Alei Korfantego to inwestycja strategiczna, która usprawni komunikację pomiędzy północną i południową częścią Zabrza oraz ułatwi dojazd do specjalnej strefy ekonomicznej. To kolejne zadanie w ramach konsekwentnie prowadzonej rozbudowy i modernizacji infrastruktury drogowej oraz tramwajowej w naszym mieście.