Platforma Silesia Convention Bureau. Wpłynie ona na rozwój turystyki biznesowej w regionie
Województwo śląskie będzie inwestowało w rozwój turystyki biznesowej. Wszystko za sprawą platformy Silesia Convention Bureau.
Cała akcja wystartuje pod hasłem „Potęgujemy Twój biznes” i ma na celu promować region jako atrakcyjny kierunek dla organizacji wydarzeń biznesowych.
W czwartek - 12 stycznia - w trakcie konferencji inauguracyjnej zostały podpisane porozumienia z pierwszymi kilkunastoma podmiotami, które będą współpracować na rzecz Silesia Convention Bureau. Należą do nich przedstawiciele świata nauki i biznesu, którzy reprezentują zróżnicowane usługi oraz poszczególne subregiony województwa.
W gronie pierwszych konsorcjantów znalazły się m.in. następujące podmioty: Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Stadion Śląski w Chorzowie czy Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach.
- Województwo śląskie charakteryzuje się różnorodnością potencjału turystycznego, posiada wysokiej jakości infrastrukturę, jest bardzo dobrze skomunikowane i dysponuje bogatym zapleczem atrakcji turystycznych. Skutecznie przyciąga turystów. W ostatnich latach odwiedzało je prawie 6 mln osób rocznie zostawiając w regionie około 6 mld zł na rok. To wszystko sprawia, że region stanowi atrakcyjną destynację także dla organizacji wydarzeń biznesowych. Ten potencjał wymaga sformalizowanego wsparcia, stąd pomysł na uruchomienie Silesia Convention Bureau
- wyjaśniał, w trakcie konferencji, Jakub Chełstowski, marszałek województwa śląskiego.
"Funkcjonowanie SCB przyniesie wiele korzyści"
Platforma będzie formalnie działała w ramach Śląskiej Organizacji Turystycznej.
- Funkcjonowanie SCB przyniesie wiele korzyści, wśród nich będzie integracja podmiotów z całego województwa w sferze organizacji wydarzeń biznesowych. Skorzystają firmy hotelarskie, gastronomiczne, zarządzające atrakcjami turystycznymi oraz organizujące wydarzenia typu incentive, gdyż uzyskają kompleksową informację i ofertę turystyczną poszczególnych subregionów. Wreszcie skorzysta cały region pozycjonowany jako atrakcyjna destynacja w sektorze turystyki biznesowej - dodał Adam Wawoczny, prezes Śląskiej Organizacji Turystycznej.