Opóźniony lot? Należy ci się wypłata odszkodowania od przewoźnika
Większość z podróżujących samolotami spotkała się z sytuacją, kiedy formalności na lotnisku są załatwione, jest tuż przed odlotem na wymarzone wakacje, a tu nagle z głośników pada informacja, że lot jest opóźniony. Niekiedy, dość mocno. Co wtedy? Oprócz cierpliwości, przyda się też wiedza na temat tego, co ci się należy za tę niedogodność.
Jeśli opóźnienie trwa co najmniej trzy godziny, pasażer może ubiegać się o odszkodowanie od linii lotniczych. To samo dotyczy przypadków odwołania lotu i sytuacji, w której klient z zakupionym biletem nie został wpuszczony na pokład samolotu albo nie zdążył na przesiadkę. Maksymalnie do wypłacenia jest 600 euro.
Nie daj się nabrać. Voucher na kolejny bilet nie zwalnia z wypłaty należności
Dlaczego warto o tym pamiętać?
Otóż, przewoźnicy ostatnimi czasy wzięli się na sposób, by odwlekać w czasie wypłatę odszkodowania, zmniejszać jej kwotę bądź nawet odmówić wypłacenia. Oferują...vouchery do wykorzystania na zakup kolejnych biletów. Ale UWAGA! To absolutnie nie zwalnia ich z obowiązku uregulowania z pasażerem należności, do której ten ma prawo.
Ekspert DelayFix wskazuje, że takie działania ze strony linii lotniczych są bezprawnym przetrzymywaniem, a nawet dysponowaniem środkami klienta, a w takiej sytuacji należy się również rekompensata od przewoźnika.
Gdy lot zostaje odwołany, wartość zwracanej kwoty powinna odpowiadać wysokości ceny biletu, w czasie do 30 dni.