Fot. Śląskie. Pozytywna Energia

i

Autor: Natalia Czarnuch

To jedna z najwazniejszych inwestycji w powiecie bieruńsko-lędzińskim. Przebudowana zostanie DW934

2022-09-02 14:24

To będzie jedna z kluczowych inwestycji dla powiatu bieruńsko-lędzińskiego - przebudowana zostanie ​droga wojewódzka numer 934 na odcinku 9 kilometrów. Inwestycja wywołała jednak kontrowersje, ponieważ w związku z remontem drogi, wycince ma ulec prawie 700 drzew.​

To dobra informacja dla kierowców z całego Śląska. Przebudowana zostanie droga wojewódzka numer 934, która łączy się z drogą krajową numer 44 i S1. Trasa jest również kluczowym łącznikiem Śląska z Małopolską. Remont ma obejmować odcinek DW 934 od skrzyżowania ulicy Imielińskiej z ulicami Miarki i Dobrą w Imielinie do rejonu przejazdu kolejowego w Bieruniu. Przy DW934 powstanie również ciąg pieszo-rowerowy. Niestety pomysł ten nie wszystkim przypadł do gustu. Mieszkańcy zwracają uwagę na to, że w związku z przebudową drogi wycince ulegnie prawie 700 drzew. Szkoda, że akurat trzeba wyciąć drzewa, które są płucami naszego środowiska. Czy ktoś się zastanowił nad tym ilu rowerzystów będzie uczęszczać tą drogą? Dlaczego ochrona środowiska nie zajmie stanowiska w tej kwestii? - komentuje jeden z internautów. "Betonoza"! kto się na to zgodził? Niektóre drzewa mają ładne kilkadziesiąt lat - dodaje jeden z mieszkańców powiatu.

Marek Spyra, wiceprzewodniczący rady powiatu bieruńsko-lędzińskiego tłumaczy, że w 2004 roku na terenie powiatu zarejestrowanych było 25 tys. pojazdów. W 2022 roku tych samochodów już jest ponad 57 tysięcy. To ponad 100% więcej. Ta infrastruktura, która kiedyś była wybudowana już dawno nie pasuje do tych wymagań i realiów jakie teraz mamy. Każdy chce chronić zieleń, ale każdy z nas też ma według danych jeden czy dwa samochody na jedno gospodarstwo domowe. Trudno, żebyśmy chcieli modernizować infrastrukturę bez wycinki drzew, skoro każdy z nas jeździ samochodem - komentuje.

Inwestycja obejmuje przebudowę nawierzchni, wyrównanie szerokości jezdni, przebudowę skrzyżowań i budowę zatok autobusowych. Projekt jest współfinansowany z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Koszt remontu to 148 mln zł. Prace modernizacyjne potrwają 27 miesięcy.