Holendrzy inwestują w rozrywkę w Europie Środkowo-Wschodniej
Momentum Leisure to holenderski deweloper i operator parków tematycznych. Firma założona w 2008 roku ma wieloletnie doświadczenie w branży i na dzień dzisiejszy współpracuje z wiodącymi europejskimi markami z zakresu rekreacji oraz rozrywki. Jej misją jest "być w centrum rozkwitającego przemysłu parków rozrywki w Europie Środkowo-Wschodniej". Inwestor posiada też licencję do korzystania z postaci z kanału telewizyjnego Nickelodeon, takich jak Dora, SpongeBob czy Psi Patrol.
Do tej pory Momentum Leisure stworzyło w Polsce trzy parki rozrywki Majaland. Pierwszy otworzył się w 2018 roku w Kownatach, cztery lata później wybudowano park w Warszawie, a w 2024 oficjalnie zainaugurowano działalność parku w Gdańsku. Na lokalizację kolejnej, czwartej inwestycji holenderski deweloper wybrał Gliwice.
Byliśmy na otwarciu Majaland Gdańsk. Zobaczcie tylko te bajkowe zdjęcia!
W Gliwicach powstanie park rozrywki i park wodny
Parki Majaland powstanie przy Europie Centralnej w Gliwicach, na terenie o powierzchni 6,7 ha. W kwietniu 2024 roku firma Momentum Leisure nabyła działkę od właściciela galerii, Funduszu Mitiska REIM. Na inwestycje będzie się składać park rozrywki oraz park wodny. Jak dowiedziała się redakcja "ESKI", koncepcja planu generalnego jest już na ukończeniu.
Przed projektantami stoi trudne zadanie stworzenia płynnego połączenia między parkiem handlowym a parkiem rozrywki. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, inwestycja będzie gotowa w 2026 roku. Nowy park oznacza nowe miejsca pracy. Szacuje się, że zatrudnienie w Majaland Gliwice znajdzie około 200 osób.
Inwestycje Europy Centralnej w Gliwicach
Własne inwestycje prowadzi również Europa Centralna. To jeden z największych parków handlowych w regonie, który od niemal dwunastu lat działa w Gliwicach. Wkrótce pojawi się tam nowy najemca. To marka Flügger, która oferuje artykuły wykończenia wnętrz.
Z informacji podanych przez portal "Eurobuildce" wynika, że sklep otworzy się jeszcze w pierwszym kwartale tego roku. Równocześnie toczą się rozmowy właściciela Europy Centralnej z dwoma międzynarodowymi sieciowymi konceptami. Ich salony ,mają zająć łącznie ponad 1,6 tys. mkw.