Skróci się czas przejazdu z Katowic do Warszawy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach studium wykonalności przeanalizują możliwości modernizacji oraz dobudowy dodatkowych torów pomiędzy stacjami Zawiercie i Będzin, dzięki czemu rozdzielony zostanie ruch aglomeracyjny i dalekobieżny na trasie Katowice – Będzin – Zawiercie.
Dodatkowe para torów umożliwi także separację ruchu pasażerskiego i towarowego na odcinku Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Łazy – Zawiercie. Oddzielenie ruchu aglomeracyjnego, dalekobieżnego i towarowego usprawni przejazdy pociągów i przewóz towarów. Na tory będzie mogło wyjechać więcej pociągów. Składy, szczególnie te dalekobieżne, będą mogły jeździć z większą prędkością. Opracowanie dokumentacji przedprojektowej pozwoli na wybór najbardziej korzystnego wariantu modernizacji linii kolejowej.
ZOBACZ TAKŻE: Te miasta z województwa śląskiego będą od soboty w czerwonej strefie [LISTA POWIATÓW]
- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. sukcesywnie zwiększają dostęp do kolei i podnoszą standard podróży. Głównym celem tej inwestycji jest rozwój połączeń aglomeracyjnych w województwie śląskim, a co za tym idzie, usprawnienie dojazdów mieszkańców regionu do pracy i szkół. Skorzystają także pasażerowie wyruszający w dalszą drogę wybierający połączenia dalekobieżne – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Szybciej pojadą też pociągi towarowe
Celem planowanej inwestycji jest skrócenie czasu przejazdu, usprawnienie podróży i przewozu towarów poprzez poprawę przepustowości linii kolejowej na odcinku pomiędzy Katowicami i Zawierciem. Prowadzenie prac studialnych określi możliwości techniczne oraz szczegółowe rozwiązania i zakres prac, a także szacowane koszty inwestycji.
Termin realizacji prac studialnych planowany jest na lata 2020-2022. Po opracowaniu studium wykonalności możliwe będzie rozpoczęcie prac projektowych, a następnie prac budowlanych w nowej perspektywie finansowej.