Rozpoczął się kolejny rok akademicki w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej im. Wojciecha Korfantego w Katowicach. W uroczystości, która odbyła się 7 października, udział wzięła Społeczność Akademicka GWSH. Wśród świętujących początek roku akademickiego 2021/2022 byli studenci, kadra dydaktyczna, pracownicy administracyjni, a także zaproszeni goście, przyjaciele uczelni oraz wszyscy ci, którzy zdecydowali się na udział w uroczystości oglądając transmisję na żywo. W trakcie inauguracji odbyło się uroczyste otwarcie wraz z powitaniem gości oraz przemówienie JM Rektora Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej Dr. hab. Krzysztofa Szaflarskiego, profesora GWSH, immatrykulacja studentów pierwszego roku, a także wręczenie dyplomów doktorskich, odznaczeń, nagród i wyróżnień.
Zdjęcia z tej uroczystości znajdziesz poniżej.
Rada Biznesu w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej w Katowicach
4 października 2021 4 października br. w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej w Katowicach odbyła się Rada Biznesu. W trakcie spotkania usłyszeć można było wystąpienie JM Rektora GWSH dr hab. Krzysztofa Szaflarskiego, prof. GWSH. Wykład inauguracyjny, pt. „Nowoczesne przedsiębiorstwa nie funkcjonują pełnowartościowo bez właściwej korelacji nauki z praktyką gospodarczą. Wyznaczenie horyzontu uczestnictwa polskich uczelni w życiu gospodarczym” wygłosił natomiast Prezes Zarządu Izby Przemysłowo-Handlowej w Tychach Sz. P. Zbigniew Gieleciak. Główne założenia Rady Biznesu przedstawił Pełnomocnik Rektora ds. korelacji nauki z praktyką gospodarczą dr Tomasza Lis, prof. GWSH.
Wręczono także nominacje dla członków Rady Biznesu GWSH oraz zaprezentowano obszary działalności GWSH oraz omówiono pola współpracy nauki z przedsiębiorstwami.
Nie obyło się bez wspólnej wymiany poglądów i dyskusji na wspomniane tematy.
Pola współpracy nauki z praktyką gospodarczą warte wymienienia to, m.in.:
- programy rozwojowe, szkolenia dla firm oraz dedykowane studia podyplomowe,
- konferencje naukowe i branżowe,
- partnerstwo merytoryczne w ramach programów studiów,
- promocja marki pracodawcy wśród studentów,
- job-placement (wstępna selekcja i rekomendacja kandydatów do pracy w firmach partnerskich),
- możliwość objęcia patronatem biznesowym kierunku czy specjalności i wiele innych.