Netflix spadł z rowerka. Na 1. miejsce wskoczył inny, popularny serwis
Netflix tak namieszkał w kwestiach współdzielonych kont w ostatnich tygodniach, że oto mamy pierwsze efekty. Król spadł z tronu, na co wskazuje najnowszy raport The Gauge firmy Nielsen dotyczący zainteresowania serwisami streamingowymi w Polsce, który przytoczył serwis gsmmaniak.pl. Oto bowiem w maju Netflix spadł z 1. miejsca jeśli chodzi o udział w mediach streamingowych w Polsce. Przebił go serwis YouTube, z wynikiem 1,7 procent. Co prawda nie jest to wysoki wynik, ale taki Netflix ma 1,6 procent więc o czymś to jednak świadczy i prawdopodobnie - w związku ze zmianami dotyczącymi współdzielenia kont, zapowiada kolejne spadki.
Dla Netflixa wśród serwisów streamingowych jest to pierwsza taka porażka. Sam raport The Gauge dotyczy popularnych sposobów oglądania filmów, seriali czy programów telewizyjnych. Co nie zaskakuje, nadal najpopularniejszym jest klasyczna telewizja, która przejęła 87,7 procent udziału w rynku. Częściej Polacy korzystają z telewizji płatnej - kablówki albo satelity, niż telewizji naziemnej która - co oczywiste, oferuje o wiele mniejsze bogactwo w wyborze programów telewizyjnych.
Warto przy tym zwrócić uwagę na jedną, ważną rzecz. Bardzo często serwisy streamingowe są zaledwie dodatkiem do tradycyjnej telewizji, o czym świadczą też udziały właśnie takich serwisów w Polsce na poziomie 6,5 procent. Dlatego jest mało prawdopodobne, aby z tego prawdziwego tronu została strącona właśnie telewizja, choć kto wie, co przyniesie przyszłość.