We wnętrzu wystylizowanego tira nakładając google VR i przenosząc się do wirtualnej rzeczywistości, trzeba złamać bolszewicki szyfr i unieszkodliwić pancerne pociągi wroga.
- Zauważamy, że dzięki takim nowoczesnym inicjatywom wzrasta świadomość o polskiej historii, bo opowiadamy ją w sposób, który jest teraz dla młodych ludzi bardzo oczywisty i bardzo naturalny. Widzimy, że jest to właściwy kierunek, by opowiadać o historii Polski - powiedziała nam Adrianna Paradowska z Biura Nowych Technologii IPN.
Z mobilnego showroomu promującego gamingowy projekt pod nazwą „Gra Szyfrów” skorzystało już blisko 60 tysięcy uczniów z całej Polski.
W planach są kolejne gry historyczne.
- To będzie Bitwa o Anglię, to będą losy polskich lotników. Z drugiej strony będą to kobiety, czyli chęć zainteresowania dziewczyn, polskich kobiet, które były zaangażowane w szpiegostwo, w wywiad - mówi Mówi Adam Hlebowicz dyrektor biura edukacji IPN.
„Gra Szyfrów” to prawdopodobnie pierwsza na świecie gra komputerowa, która powstała w tak ścisłej współpracy z historykami.
Do tej pory mobilny showroom odwiedził 18 miast w całej Polsce.