Aplikacja uzupełnia komputerową wersję zmodernizowanego w pierwszym kwartale tego roku portalu Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (SDIP II). Dostępna jest w Google Play dla użytkowników smartfonów z systemem operacyjnym Android, a wkrótce trafi także do App Store dla IOS.
– Wprowadzamy nowe rozwiązanie, które ma ułatwić pasażerom korzystanie z komunikacji miejskiej – mówi Adam Krakowczyk, dyrektor Departamentu Informatyki Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
– M2GOinfo to pierwsza aplikacja w kraju, która śledzi na trasie wszystkie autobusy i pozwala na wyszukanie ich aktualnej pozycji na mapie. Daje ona wirtualny dostęp do tablic odjazdów autobusów, tramwajów i trolejbusów na ok. 7 tys. przystankach, obsługiwanych dziennie przez ok. 1,5 tys. pojazdów. Zaletą aplikacji jest możliwość personalizacji dostępu do najważniejszych dla niego danych na wirtualnej tablicy przystanku. Pasażer może tak ją skonfigurować, aby wyświetlała mu tylko wskazane linie, może też stworzyć listę ulubionych przystanków – tłumaczy Adam Krakowczyk.
Przy pomocy aplikacji można wyszukać nie tylko przystanki oraz linie. Ważną funkcją jest planowanie podróży. Wystarczy wskazać na mapie punkt jej rozpoczęcia i zakończenia, wpisać adresy lub nazwy przystanków oraz planowaną godzinę rozpoczęcia trasy. Wyszukiwarka wskaże środki transportu oraz minimalny czas przesiadki.
Aplikacja ma rozbudowane funkcje informacyjne. Można się dowiedzieć o kierunku trasy pojazdu, jaki jest jego numer oraz nazwa następnego przystanku. Użytkownik może też sprawdzić aktualne komunikaty dotyczące funkcjonowania komunikacji miejskiej. Dotyczą one m.in. informacji o objazdach, remontach oraz zmian w rozkładzie jazdy.
– Dzięki naszej aplikacji użytkownik ze smartfonem w ręce może zaplanować podróż i otrzymać wskazówki, z którego środka transportu najlepiej skorzystać, by jak najszybciej dotrzeć do celu. Nadając nazwę aplikacji, staraliśmy się w jak najkrótszych słowach ująć kwintesencję tego, co można w niej znaleźć, a jednocześnie znaleźć takie słowo, które będzie uniwersalne, zrozumiałe dla jej użytkowników z GZM, jak również dla gości, dla których aplikacja ma być ułatwieniem pobytu na naszym terenie – mówi Daria Kosmala, dyrektor Departamentu Marki i Komunikacji Marketingowej.
– Zależało nam, żeby w nazwie znalazło się odwołanie do marki, mobilność oraz wskazanie na informacyjny charakter aplikacji. Kluczowa litera „M” to Metropolia. „Go” to przemieszanie się, ruch. Nowoczesna mobilność w kontekście przemieszczania się, to sposób korzystania z różnorodnych środków komunikacji. Bardzo ważną rolę w tym systemie pełni szybki dostęp do informacji stąd oznaczenie „info” – tłumaczy Daria Kosmala.