Kawa to jeden z najpopularniejszych napojów na świecie. Szacuje się, że każdego dnia wypijanych jest ponad trzy miliardy filiżanek. W Polsce konsumpcja kawy oceniana jest średnio na 1-1,5 filiżanki dziennie, co daje roczne spożycie na poziomie 2-3 kg na osobę. Nic więc dziwnego, że kawa w Żabce cieszy się tak dużą popularnością.
W 2024 roku w sklepach Żabki kupiono prawie 39 milionów kubków kawy, czyli średnio 110 tysięcy dziennie. Polacy kupują średnio trzy kawy miesięcznie, przy czym częściej sięgają po nią mężczyźni niż kobiety.
Polecany artykuł:
Sekret smaku kawy z Żabki? To 100% Arabica!
Kawa dostępna jest w każdej z ponad 11 tysięcy sklepów Żabka i, co ciekawe, jest to 100% Arabica. Swój wyjątkowy aromat zawdzięcza odpowiednio dobranemu sposobowi palenia, które odbywa się we Włoszech, w najstarszej w Europie profesjonalnej palarni Julius Meinl, obecnej na rynku od ponad 160 lat.
Julius Meinl – rodzinna tradycja i gwarancja jakości
Okazuje się, że to właśnie austriacka firma rodzinna Julius Meinl jest dostawcą kawy do wszystkich sklepów Żabka w Polsce. Julius Meinl to globalna marka kaw premium, obecna na rynku od 1862 roku. Jako pierwsza profesjonalna palarnia w Europie, stworzyła unikalną kulturę palenia i konsumpcji kawy, opartą na wiedeńskiej tradycji i odnoszącą sukcesy na całym świecie.
Jakość to rodzinny znak firmowy, wyróżniający markę już od pięciu pokoleń, a dzięki ponad 160-letniemu doświadczeniu firma dostarcza kawę do wiodących wiedeńskich kawiarni, a w Polsce m.in. do luksusowych hoteli.
W krajach, z których pochodzi kawa, Julius Meinl ma bezpośredni kontakt z plantatorami, co pozwala na staranny wybór najlepszych zielonych ziaren. W firmie komponowane są mieszanki z wysokogórskich Arabik oraz najlepszej jakości Robust, pochodzących z czołowych plantacji na całym świecie. Obecnie najwyższej jakości kawy i herbaty Julius Meinl są dostępne w ponad 50 tys. hoteli, kawiarni i restauracji w 70 krajach. Firma oferuje też profesjonalne szkolenia oraz usługi doradcze i audytowe w ramach działalności Julius Meinl Coffee & Tea Academy.
Żabka stawia na jakość i powtarzalność smaku
Marta Urbaniak, Director of Quality and Environmental Management Department, Żabka Polska, podkreśla:
W Polsce popularność zyskuje trend picia kawy po drodze, kupowania jej na wynos. Naszym priorytetem jest zapewnienie jej wysokiej jakości i tego samego, wyjątkowego smaku we wszystkich lokalizacjach. W każdej z ponad 11 tys. Żabek klienci mogą delektować się taką samą 100% Arabiką, mając pewność, że wszystkie partie kawy przechodzą rygorystyczną kontrolę pod względem jakości i bezpieczeństwa - mówi Marta Urbaniak.

Julius Meinl w Polsce każdego roku staje do przetargu, by zwyciężyć jako dostawca kawy do Żabki. W takim przetargu bierze zwykle udział kilka firm, ale od 2013 roku zwycięża Julius Meinl, przez co, jak podkreślają przedstawiciele obu firm - Żabka i Julius Meinl, niezmiennie rosną razem.
Marta Urbaniak z Żabki dodaje, że sieć traktuje Julius Meinl jak markę własną, choć w rzeczywistości tak nie jest. - Utrzymujemy najwyższe standardy dzięki współpracy z naszym dostawcą Julius Meinl, a także regularnym audytom, dbałości o dokumentację i certyfikaty oraz zaawansowanym badaniom laboratoryjnym - podkreśla.
Jaką kawę najczęściej wybierają Polacy w Żabce
W Żabce każdy może się poczuć niemal jak barista i sam zaparzyć sobie kawę, która gotowa jest już w kilkanaście sekund. Aromatyczny, gorący napój dostępny jest w dwóch pojemnościach: 200 ml i 400 ml, a espresso – 80 ml. Najczęściej w sklepach sieci kupowana jest kawa z mlekiem, drugie miejsce należy do kawy latte (200 i 400 ml), a ostatnią pozycję na podium pod względem sprzedaży zajmuje mała, czarna kawa.