Zmiany w organizacji ruchu na DTŚ w Katowicach

i

Autor: S. Rybok/UM Katowice Katowice. Rozpoczyna się kolejny etap prac związanych z budową nowej linii tramwajowej wzdłuż ul. Grundmanna. Od 13 kwietnia 2023 r. na DTŚ w Katowicach zmiana organizacji ruchu

Komunikacja

Katowice. Od 13 kwietnia zmiany organizacji ruchu na trasie średnicowej

2023-04-13 11:31

W czwartek, 13 kwietnia zmieniona zostaje organizacja ruchu przy dwupoziomowym skrzyżowaniu ul. Chorzowskiej, której częścią wiedzie DTŚ oraz ul. Stęślickiego/Grundmanna w Katowicach. Wzdłuż ul. Grundmanna budowany jest odcinek linii tramwajowej.

Ważna informacja dla kierowców!

W czwartek, 13 kwietnia zmieniona zostaje organizacja ruchu przy dwupoziomowym skrzyżowaniu ul. Chorzowskiej, której częścią wiedzie DTŚ oraz ul. Stęślickiego/Grundmanna w Katowicach. 

Jak podał katowicki magistrat w komunikacie dla mediów, rozpoczyna się kolejny etap prac związanych z budową nowej linii tramwajowej wzdłuż ul. Grundmanna. Z powodu prowadzonych robót zajęty będzie awaryjny pas ruchu na DTŚ w kierunku Sosnowca. Natomiast jezdnia DTŚ w kierunku Chorzowa zostanie zawężona do dwóch pasów w wyniku zamknięcia prawego pasa ruchu. 

Prace na DTŚ w Katowicach są kontynuowane

„Oprócz DTŚ prace prowadzone będą również na łącznicy zjazdowej z DTŚ do ul. Grundmanna (od strony Chorzowa) oraz na łącznicy wyjazdowej do DTŚ w kierunku Chorzowa, gdzie zostaną wyłączone lewe pasy ruchu, a ruch możliwy będzie pozostałymi pasami" - informuje Urząd Miasta Katowice.

Przypomnijmy, że podczas budowy DTŚ kilkanaście lat temu przygotowano przyczółki wiaduktu tramwajowego planowanego już wówczas połączenia, którym tramwaje będą przecinały ul. Chorzowską, nad jezdniami „średnicówki”. Od kilku tygodni powstają środkowe podpory wiaduktu. 

Około 1900 metrów toru i nowe trasy tramwajowe

Planowana jest budowa ok. 1900 metrów toru pojedynczego wraz z fragmentami torowisk na połączeniu nowej trasy z liniami biegnącymi wzdłuż ul. Gliwickiej i ul. Chorzowskiej. Nowe połączenie umożliwi prowadzenie ruchu tramwajowego we wszystkich relacjach oraz dzięki połączeniu dwóch magistralnych ciągów komunikacyjnych urozmaici trasy linii tramwajowych. 

Budowa stanowi część „Zintegrowanego projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie 2014-20.

Rozpoczynający się etap prac ma potrwać około miesiąca.